maandag 24 april 2017

Paasweekendje




Nu ik een fulltime baan heb waarvoor ik elke dag vanuit Breda op en neer naar Eindhoven moet, waardeer ik het concept "weekend" veel meer. Zeker lange weekenden. Met Pasen had ik dan ook bijna geen plannen gemaakt, behalve veel eten, drinken en lezen. En dat is gelukt.


Na wat geloer in onze heerlijke goddelijke fantastische eindeloze boekenkast, had ik een klein stapeltje boeken verzameld waar ik mijn vrijdagavond, zaterdag, zondag en maandag mee wilde doorbrengen. Ik ben momenteel de Harry Potter-serie opnieuw aan het lezen omdat mijn zus, haar vriend, mijn vriend en ik eind mei een weekje naar de UK gaan, en dan onder andere de Harry Potter Studio's gaan bezoeken (en gewoon omdat het kan natuurlijk... je kan Harry Potter nooit te vaak lezen). Ik ben momenteel bezig in mijn favoriete boek van de serie: Harry Potter and the Order of the Phoenix. Ook was ik nog bezig in Empire of Storms van Sarah J. Maas, het vijfde boek in de Throne of Glass serie. Daarnaast besloot ik aan drie andere boeken te beginnen. Ten eerste de graphic novel Paper Girls, van Brian K. Vaughan, die ik vrijdagmiddag in onze brievenbus vond. Daarnaast Let Them Eat Chaos, een boekje met één lang gedicht van Kate Tempest. Ten slotte The Trial van Franz Kafka.


Vrijdag moest ik gewoon werken, maar ik had de rest van de week zo gepland dat ik om drie uur weg kon. Ik haalde vriendlief thuis op en samen gingen we flink inslaan voor het weekend. Vrijdagavond begon ik dan ook met bier, een gigantische hamburger gemaakt door vriendlief en een rustig chillavondje.


Zaterdag moest vriendlief gewoon werken, waardoor ik een rustig ochtendje alleen had. Tegenwoordig ben ik een beetje een ochtendmens geworden, dus om 8 uur was ik wakker. Ik besloot in bed Empire of Storms uit te lezen. Terwijl ik dit typ realiseer ik me dan ook dat het fotootje van rechts bovenin niet van zaterdag is, maar van zondag, maar ik ben inmiddels te lui om dat nog aan te passen. Dus we moeten het er maar mee doen. 's Middags begon ik in Let Them Eat Chaos, die ik iedereen ontzettend aanraad. Een prachtig lang gedicht, die je hardop moet lezen, over de effecten van individualisme, de wereld en hoe we er mee omgaan.


Zondag was dus blijkbaar de ultieme dag van het eten. 's Ochtends begonnen vriendlief en ik met het gigantische paasontbijt zoals op de eerdere collage te zien. Daarna hebben we een beetje in ons appartementje gerommeld, wat opgeruimd hier en daar, en ik heb vooral weer veel gelezen. Ik las oa Paper Girls, die ik onwijs leuk vond. Prachtige kleuren en een fijne, mysterieuze sfeer. Deed me een beetje denken aan Stranger Things. 's Avonds hebben vriendlief de steengril op tafel gezet, een nostalgisch voorwerp uit de oude dozen van mijn ouders, en daarna zijn we met wat vrienden de stad ingegaan.


Maandag begonnen we bij mijn schoonouders, waar we een heerlijke uitgebreide paasbrunch hadden. Daarna ging vriendlief naar NAC, en ik ging naar mijn boeken. Ik heb de middag op de bank doorgebracht met The Trial en vriendlief en ik hebben het weekend afgesloten met een uitgebreide bestelling sushi.

Doe mij nog zo'n paasweekend.

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk he zo'n weekend? Sinds ik werk geniet ik er ook veel meer van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een heerlijk paasweekend! Ik vind het ook echt fijn om lekker veel te lezen in het weekend en lekker eten en drinken is ook altijd iets waar ik van kan genieten. Van Sarah J. Maas heb ik nog niks gelezen, ik ben eigenlijk wel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohmyyy die hamburger ziet er zó lekker uit! Wat een fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je het leuk gehad! Die hamburger ziet er overheerlijk uit <3

    BeantwoordenVerwijderen