zaterdag 1 april 2017

Mijn Jaar In Boeken; 71 - 72

Aaah ik loop achter! Maar ik ben er weer. Hopelijk. En "gelukkig" heb ik het tot nu toe in het nieuwe jaar zo druk gehad dat ik amper heb gelezen, dus kan ik op mijn gemakje nog even mijn laatste boeken uit 2016 bespreken... Gewoon 72 boeken gelezen ladies and gentlemen. Ik ben blij.





Van Sint Nicolaas kreeg ik onder andere A Christmas Carol van Charles Dickens (wat een totale verrassing voor jullie moet zijn, aangezien ik nog steeds geen artikel heb geplaatst met foto's van mijn Sinterklaas cadeautjes (ook verrassend: alleen maar boeken); lekker bezig Chris). De week voor kerst besloot ik de sfeer alvast te starten en las ik dit kleine maar klassieke boek.

Ik vond A Christmas Carol ontzettend goed; moreel zeer correct en Dickens'  schrijfstijl is fantastisch. Ik had gelijk zin om meer van Dickens' verhalen te lezen (wat ik afgelopen maand dan ook gedaan heb), maar ook heb ik nog steeds zin om de filmadaptaties opnieuw te bekijken. ~ 


"Forgive me if I am wrong. It has been done in your name, or at least in that of your family,' said Scrooge.
'There are some upon this earth of yours,' returned the Spirit, 'who lay claim to know us, and who do their deeds of passion, pride, ill-will, hatred, envy, bigotry, and selfishness in our name, who are as strange to us, and all our kith and kin, as if they had never lived. Remember that, and charge their doings on themselves, not us."



Little Women
van Louisa May Alcott is een klassiek kinderverhaal uit 1868. Eerlijk is eerlijk, ik heb het boek vooral aangeschaft omdat deze Puffin In Bloom editie er práchtig uitziet, maar als ik een boek koop, moet ik het natuurlijk ook lezen.

Ik heb eigenlijk heel erg van dit boek genoten. Het is altijd leuk om een boek te lezen waar je normaal gesproken nooit uit jezelf aan zou beginnen. Little Women is een interessante manier om een blik te werpen in een andere tijd, waarin vrouwen een ander "nut dienden" en waarvan werd verwacht dat ze zich op bepaalde manieren gedroegen. Ik ben in ieder geval blij dat ik in 2017 leef. Overigens, Louisa May Alcott; heerlijke vrouw. Ze heeft een prachtige familie gecreëerd en Jo was een absolute bad ass. ~ 

“I'd rather take coffee than compliments just now.”  

4 opmerkingen:

  1. Wat een bijzondere boeken! Leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw inderdaad prachtige kaft, zou ik ook door aangetrokken worden. Het verhaal lijkt ook wel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh man, ik schaam me iedere keer zo als ik weer een keer naar mijn Goodreads lijstje kijk. Bij currently reading staat namelijk NOG STEEDS Great Expectations van Dickens terwijl ik die echt een half jaar geleden ben begonnen. I kid you not. Man man man. Het ergste is dat ik het ook best een prima boek vind. Iedere keer lees ik weer een stuk (want ja, dikke pil hè) en dan denk ik weer: ja, goed boek. Maar toch is het me nog niet gelukt hem uit te lezen. En de tijd van goede voornemens is ook al weer voorbij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pff, herkenbaar; dat iets zo lang op je currently Reading lijstje blijft, dat je je er gewoon aan gaat ergeren. Ik wil Great Expectations binnenkort ook graag lezen (net zoals 100 andere boeken natuurlijk...). Misschien een goed idee; luisteren naar de audioboek variant? Ik heb Dombey and Son van Dickens begin dit jaar gelezen (ook zo'n dikke pil), en hier en daar kleine stukjes geluisterd in de auto. Hielp me heel erg om weer even in de stemming te komen. Xx

      Verwijderen