maandag 10 april 2017

Harry Potter: The Exhibition

"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean it is not real?"
~Harry Potter and the Deathly Hallows

Bestaat er zoiets als teveel Harry Potter? I think not. Een paar weken terug bezocht ik daarom met mijn vriend, mijn zus en haar vriend de Harry Potter Exhibition in Utrecht. De tentoonstelling opende begin februari in de Cinemec-bioscoop en leidt je rond langs kostuums, decors en magische voorwerpen uit de Harry Potter-films. Bovendien word je voordat je afscheid neemt nog door een giftshop geleid (verrassend), met allerlei Harry Potter voorwerpen voor een véél te hoge prijs. Natuurlijk ben ik daar ook gewoon gigantisch ingetrapt en heb ik een klein fortuin uitgegeven. Ach, wat is vijftig euro voor een beetje Harry Potter magie? Klopt, best veel.





Tijdens het kopen van een kaartje, krijg je een tijdvak waarin je naar binnen kan. Wij stonden vervolgens ook nog in een rij (van ongeveer een half uurtje gok ik... een erg warm half uurtje), maar wij waren er op een zondag, dus mogelijk is dat doordeweeks niet zo. Het was overigens sowieso erg druk bij ons. Als je binnen wordt geleid, kom je eerst langs de sorteerhoed, waar enkele mensen "gesorteerd" worden. Daarna krijg je een korte video te zien met wat hoogtepunten uit de films en hop, je bent binnen. Let the magic begin. 







Och, wat ben ik toch een toeristje... gelijk weer op de foto met de mandragora's.





Een van mijn favoriete vervelende personages: Professor Lockhart. Geldt overigens ook wel voor Umbridge.

"Fame is a fickle friend Harry. Celebrity is as celebrity does. Remember that."






De Horcruxes/Gruzielementen: Tom Riddle's Diary, Marvolo's ring, Salazar Slytherin's Locket, Helga Huffelpuff's Cup en Rowena Ravenclaw's Diadem (de overige twee waren Harry Potter en de slang Nagini,

"A Horcrux is the word used for an object in which a person has concealed part of their soul... Well, you split your soul, you see, and hide part of it in an object outside the body. Then, even if one's body is attacked or destroyed, one cannot die, for part of the soul remains earthbound and undamaged."








Yep, ingepakt. €40 voor een stokje hout, zoals vriendlief zo liefkozend zei, en een chocolade kikker. Ik heb de tentoonstelling verlaten met de toverstok van Hermelien Griffel (verpakt in zo'n typisch Ollivander doosje en al, heerlijk) en een chocolade kikker met een kaart van Helga Huffelpuf. Klinkt als een goede dag voor mij.

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je er ook bent geweest!! Ik ben er ook geweest en het viel mij wel een beetje tegen... Maar komt vooral omdat ik vorig jaar naar de studio's geweest...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wil er ook echt nog graag naartoe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, ik ben er ook geweest :-) Ik vond het heel leuk, maar ook wel vrij klein. We waren er toch iets te snel doorheen gelopen, haha! Maar wel heel tof om alle kleding en props te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je er bent geweest, ik wil er zeker nog eens naar toe! Lijkt me echt heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het klinkt heel leuk! Ik houd er alleen niet zo van als het heel druk is.

    BeantwoordenVerwijderen