maandag 3 april 2017

Hello April...


"My favorite definition of “feminist” is one offered by Su, an Australian woman who, when interviewed for Kathy Bail’s 1996 anthology DIY Feminism, said feminists are “just women who don’t want to be treated like shit."
~Bad Feminist - Roxane Gay

Samenwonen

Wat voel ik me volwassen. Ik heb een fulltime baan en ik woon samen met mijn vriend. Ik doe mijn eigen wasjes, betaal mijn eigen boodschappen en kook zelfs mijn eigen maaltijden. Verrassend maar waar, maar ook ik ben op mijn 24e eindelijk aan "het echte leven" begonnen. Even tussen ons, maar ik voel me geen haar ouder, wijzer óf volwassener, maar ik hoop dat dat nog op mijn pad ligt. Ooit. Of niet. Vriendlief en ik zien elkaar niet perse meer dan voorheen; ik heb soms zelfs het idee dat we nu minder tijd doorbrengen samen dan eerst. Voorheen zagen we elkaar toch zeker vijf tot zes avonden in de week; we gingen naar de bioscoop, aten een hapje in een restaurant of brachten avondjes samen "thuis" door. Nu, daarentegen, ben ik vijf dagen in de week aan het werk, vriendlief ook (maar dan ook op zaterdag), 's avonds zijn we pas laat thuis, moet er gekookt worden en huishoudelijke klusjes gedaan worden, vriendlief voetbalt twee avonden in de week en op zondag, ik ga tegenwoordig aanzienlijk vroeger naar bed dan voorheen én dan tel ik feestjes en dates met vrienden nog niet eens mee. We leven langs elkaar heen. Moeten we even aan wennen.


Harry Potter

Het is altijd een goeie maand als Harry Potter een prominente rol speelt (god, soms moet ik echt kotsen van mijn eigen nerd-erigheid, but hey, that's me). Halverwege maart zijn mijn zus en haar vriend en mijn vriend en ik naar de Harry Potter Exhibition in Utrecht geweest. Ik plaats hier hopelijk nog een aparte blog van online, maar het was vrij tof. Héél druk, maar ook heel tof ingericht en veel uitgebreider dan ik had verwacht. Bovendien heb ik mijn geld weer laten rollen en kocht ik de toverstok van Hermelien (of zoals vriendlief zo leuk bracht, "veertig euro voor een stukje hout") en een chocolade kikker. Eind mei ga ik daarnaast met ditzelfde groepje een weekje naar de UK en dan bezoeken we onder andere de Harry Potter Studio's, dus dit voelde als een goede warm-up. Ik ben momenteel alle boeken opnieuw aan het lezen dus tegen die tijd ben ik er helemaal klaar voor!

Oeh, en deze week naar Beauty and the Beast! ZIN IN.

8 opmerkingen:

  1. Soms vliegt alles om je heen als een trein voorbij! Zeker met het huishouden en alles wat daarbij komt kijken! Geniet van elkaar en de mensen om je heen hihi X Ik ga woensdag naar beauty and the beast <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend dat je nu jullie samenwonen juist het idee hebt elkaar minder te zien. Dat hoor ik wel vaker dat het meer moeite kost om veel tijd voor elkaar vrij te maken als je beiden een druk leven hebt en samenwoont. Zelf merk ik ook dat het moeite kost, maar ik heb gemerkt dat het wel kan :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, nu we ons er "bewust van zijn", gaat het ook al stukken beter. We moeten gewoon weer leuke dingen plannen samen :) Xx

      Verwijderen
  3. Ik herken je echt helemaal in je verhaal. Ik woon nu ook samen en ineens moet je alles zelf doen, maar toch voel ik niet niet 'volwassen'. Natuurlijk komt dat ooit nog wel, maar wij zijn denk ik beide wat later haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha wie weet! Mooi eigenlijk, dat volwassen gevoel hoeft ook nog niet so van mij ;) Xx

      Verwijderen
  4. Wel heul volwassen leven zeg! Kan me voorstellen dat dat wennen is ... ik ben iemand die best wel tijd voor zichzelf nodig heeft en ook niet heel snel veel dingen naast werk doet (als in drie keer in de week 's avonds voetballen, haha), maar mijn vriend wel. Soms wel lastig!

    Oeh, en ik ga ook naar Beauty and the Beast, whoop whoop! Ben zo benieuwd. Eigenlijk moet ik nog even de tekenfilm zien voor ik naar de bios ga ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idem! Ik heb ook heel veel tijd voor mezelf nodig! (Dus dat voetballen van vriendlief komt voor mij eigenlijk wel goed uit haha!). Maar we moeten wel weer bewust samen plannen gaan maken; even weer wennen aan het nieuwe ritme. En ja, zeker doen! Ik heb de tekenfilm de week ervoor ook opnieuw gekeken; heerlijk. Xx

      Verwijderen