woensdag 15 juli 2015

Een zomerrooster overkomt me gewoon

Veel blogs zijn de afgelopen weken aan een zomerrooster begonnen. In de zomer hebben de meeste blogs aanzienlijk minder views, omdat de lezers buiten aan het genieten zijn van het lekker weer, op vakantie gaan of gewoon geen zin hebben om hun vertrouwde blogs te checken. Vandaar dat er ook minder artikelen geplaatst worden; waarom zou je immers evenveel plaatsen, als er veel minder bekeken wordt? Bovendien hebben veel bloggers geen zin om in dit mooie weer continu achter hun laptopjes verstopt te zitten. En in dat laatste kan ik me helemaal vinden...

Onbewust Zomerrooster

Hoewel ik eigenlijk niet aan een zomerrooster doe -ik bedenk me immers vooraf nooit dat ik mijn "blog-schema" ga aanpassen-, komt er toch véél minder online. Het overkomt me gewoon. Zo ging ik twee weken terug "een weekje weg" en hoewel ik had verwacht veel te gaan bloggen (ik zou immers alle tijd hebben) heb ik uiteindelijk één blogpost geschreven. Op het moment dat ik dit schrijf is het 12 juli en er zijn pas twee artikelen online gekomen. Niets voor mij, want ik hou me meestal heel goed aan mijn eigen schema (drie tot vier artikelen in de week). Maar ik kan me er gewoon niet toe zetten, als ik weet dat ik ook lekker in de tuin kan zitten, bij mijn vriend kan zijn of boekjes kan lezen.

Plannen

Het komt bij mij allemaal neer op goed plannen. Als ik het druk heb door mijn studie, moet ik bloggen echt inplannen en dan doe ik het vervolgens ook gewoon. In die tijden voelt bloggen ook echt als een verademing; even rust van de studie. Maar als ik vrij ben, plan ik geen blogmomenten in (ik zou immers genoeg tijd moeten hebben) en vervolgens kom ik er niet meer aan toe. Dan ga ik liever afspreken met vriendje en vriendinnen, lezen, filmpjes kijken, niets doen of zelfs werken.

Dus bij deze; ik hou geen zomerrooster aan, maar ik heb geen idee of ik evenveel ga plaatsen als "normaal". Misschien zal er in sommige weken meer online staan, maar waarschijnlijk in de meeste weken minder. Ook hou ik geen vaste dagen aan komende tijd. Je ziet de artikelen wel verschijnen.

9 opmerkingen:

  1. Ik blog gewoon wanneer ik kan deze zomer, ik denk dat ik normaal blog totdat ik op vakantie ga en dan even een weekje niks online komt. Ik kijk wel even hoe het loopt haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik op vakantie ga heb ik waarschijnlijk weer genoeg vooruit geschreven, want dan hou ik me weer aan een schema haha! Ach, inderdaad maar zien hoe het loopt ;) X

      Verwijderen
  2. Ergens vind ik dit best wel herkenbaar! Ik maak altijd maar een planner met wat er allemaal nog moet gebeuren voor mijn blog, ook al hoef ik verder niet veel te doen; anders kom ik er tussen alle leuke dingen door helemaal niet meer aan toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Begrijpelijk. Ik neem deze zomer enkel een echte schrijfbreak tijdens mijn huwelijksreis. Maar ben verder wel minder aanwezig op mijn blog ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Terecht! Ik kan me niet voorstellen dat je man het gaat waarderen als je dan gewoon door blogt haha! X

      Verwijderen
  4. Zeker begrijpelijk. Gewoon lekker schrijven wanneer het jou uitkomt, je moet zelf ook van je vakantie genieten x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daar is de zomer voor toch? Lezen, genieten van mensen en het weer (hoewel dat laatste nu eventjes te wensen overlaat in Nederland) ...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha ik weet precies wat je bedoelt! Ik ben ook (onbewust) minder gaan posten.

    BeantwoordenVerwijderen