dinsdag 7 juli 2015

Hello July




Een beetje laat (we zijn inmiddels alweer een week verder) maar hallo juli! De maand van mijn verjaardag, de maand dat mijn zomervakantie begint en de maand dat het weer zich van haar zonnige kant laat zien. Dit laatste is in ieder geval al in volle gang; afgelopen week was er zelfs sprake van een hittegolf. Mijn vriend en ik zitten momenteel in Houten, in het appartement van mijn zus en haar vriend; zij zijn op vakantie en wij passen op hun ontzettend lieve kat. Vandaar ook dat deze maandelijkse update pas zo laat komt (en dat ik sowieso compleet afwezig ben op mijn blog); we behandelen dit weekje echt als een vakantie en hoewel ik eigenlijk had verwacht gewoon te gaan bloggen, heb ik tot nu toe nog niet veel nuttigs gedaan.

Weekje Houten & 23

Dat wil overigens niet zeggen dat mijn vriend en ik niets hebben gedaan. Het weekend van 27 en 28 juni was het Concert At Sea, waar mijn vriendinnen en ik weer een top weekendje hebben gehad, en de twee dagen erna moest ik nog aan een onderzoeksvoorstel voor mijn studie werken. Woensdag 1 juli zijn we in de onwaarschijnlijke hitte naar Houten vertrokken. We zijn al naar de Beekse Bergen geweest, het strand in Scheveningen, de Grand Départ in Utrecht, we hebben een leuk restaurant bezocht en willen misschien nog naar de bioscoop. Maar ik overweeg nog een aparte blogpost over ons weekje Houten te maken. 

Hoe dan ook; zaterdag 4 juli was ik jarig. Ik heb de mooie leeftijd van 23 bereikt en heb de dag met mijn vriend doorgebracht. Dit was de eerste keer dat ik mijn verjaardag niet thuis vierde met familie en vriendinnen. Beetje raar, maar toch erg leuk. Ook hier zal ik nog meer over schrijven in mijn aparte blogpost over het weekje Houten, maar ik kan vertellen dat ik ontzettend verwend ben door mijn vriend. Daarnaast kreeg ik zelfs enkele kaartjes in Houten, onder andere van mijn lieve ouders. 


Study & Plans

Ik heb bijna vakantie! Twee weken terug had ik mijn laatste deadlines. Inmiddels weet ik dat ik één van de onderzoeksvoorstellen heb gehaald (en dus het vak heb afgesloten) maar één helaas niet, dus die heb ik vorige week nog moeten aanpassen en opnieuw moeten inleveren. Ik was redelijk verrast (om het zacht uit te drukken) dus ik ben benieuwd of ik het nu wel beter heb gedaan. Ik hoop het. Hoe het ook zij, ik heb volgende week vakantie. Ik hoop wel wat extra te kunnen werken bij de supermarkt waar ik werk, maar ik hoef in ieder geval even niet te studeren. Dus lekker boekjes lezen, filmpjes kijken, drankjes drinken en leuke dingen doen. Ik vermaak me wel.

Mijn vriend en ik zijn afgelopen week aan True Detective begonnen. Ik had er al wel wat over gehoord en de oudste broer van mijn vriend was er ook erg over te spreken, dus besloten we aan het eerste seizoen te beginnen met Matthew McConaughey en Woody Harrelson. We moesten iets na de laatste aflevering van Game of Thrones... waar ik verder niet teveel over zal loslaten, maar O MY GOD. WHAT THE FUCK HAPPENED. Ik moet de aflevering al dan niet het hele seizoen binnenkort echt opnieuw bekijken. Wat een serie... 

TBR July



Boeken in Juni


5 opmerkingen:

  1. Ik heb bijna een boek uit en dan ga ik paper towns lezen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha ik kijk geen GoT maar heb alle reacties er wel over gelezen! :P

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Paper Towns is zo'n geweldig boek! Concert at sea lijkt me fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Juli is echt één van mijn favoriete maanden, lekker vakantiee. En die kettingen zijn echt superleuk! x Eline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, bijna vakantie! Het klinkt in ieder geval alsof je al goed aant genieten bent! Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen