maandag 30 juni 2014

We Were Liars

"Thrilling, beautiful, and blisteringly smart, We Were Liars is utterly unforgettable." - John Green, #1 New York Times bestselling author of The Fault in Our Stars

A beautiful and distinguished family.
A private island.
A brilliant, damaged girl; a passionate, political boy.
A group of four friends—the Liars—whose friendship turns destructive.
A revolution. An accident. A secret.
Lies upon lies.
True love.
The truth.

We Were Liars is a modern, sophisticated suspense novel from National Book Award finalist and Printz Award honoree E. Lockhart. 
Read it.
And if anyone asks you how it ends, just LIE.


-bol.com


Ik volg veel blogs en youtubers (of booktubers) die puur met boeken bezig zijn. Een echte hype in het Young Adult-genre was de afgelopen tijd We Were Liars van E. Lockhart. Een boek wat in mysterie gehuld lijkt te zijn, want behalve dat de meesten het verhaal fantastisch vinden, delen ze niets over de daadwerkelijke inhoud. Een traditie die ik ga voortzetten.

Sommige boeken zijn het beste als je er met zo min mogelijk informatie aan begint. Dat is ook het geval bij We Were Liars. Wat ik je kan vertellen is dat het gaat over de familie Sinclair, die elke zomer samenkomen op hun prachtige privé eiland dat volstaat met hun eigen grote, Victoriaanse vakantiehuizen. De vier oudste kleinkinderen hebben een onwaarschijnlijk goede band die alleen leeft tijdens deze vakanties. Ze discussiëren, hebben plezier en genieten van het leven. Samen. De zomer dat Cady vijftien is (ook wel, Summer Fifteen) gebeurt er iets ergs wat ze zich niet meer kan herinneren. Niemand vertelt het haar en ze gaat zelf op onderzoek uit. 

Dit boek heb ik in een ruk uitgelezen. Ik begon op een maandag, als zijnde met het idee dat dit een leuk tussendoortje was tijdens mijn Harry Potter-project. Al snel kon ik het boek niet meer wegleggen en twee dagen later had ik 'm uit. Wat een verhaal. Wat een twist. Wat een liefde. Ergens deed dit boek me wel denken -qua schrijfstijl en de indruk die het op me maakte- aan de boeken van John Green (of in ieder geval de twee die ik heb gelezen, The Fault in Our Stars en Looking For Alaska). Ik raad dit boek zeker aan!

Ik gaf dit boek vijf sterren op Goodreads  ★★★★★
Tot op heden is het alleen nog maar in het Engels verkrijgbaar, onder andere op bol.com

6 opmerkingen: