maandag 17 augustus 2015

Leeslijstje voor Portugal

Vorig jaar schreef ik nog over mijn "koffer vol met boeken"; dit jaar neem ik in plaats van zes boeken maar twee boeken mee op vakantie. Maar dit keer vergezeld mijn nieuwe liefde me, waardoor het inpakken een stuk makkelijker wordt: mijn iPad-mini, Toch heb ik al wel enigszins een idee wat ik deze vakantie wil gaan lezen en vandaag laat ik mijn "leeslijstje" zien.






Als eerste "fysieke" boek neem ik The Hobbit mee. Ik ben gek op de LOTR-trilogie en ook de Hobbit-films vind ik onwijs gaaf, maar ik heb nog nooit Tolkien's boeken gelezen. Hoog tijd dus. En aangezien ik de laatste tijd zo gek op fantasy ben, kan dit alleen maar goed uitpakken.

Ook neem ik The Secret History van Donna Tart mee. Ik heb al onwijs veel lovende woorden over dit boek gehoord en de laatste tijd lijken heel veel mensen om mij heen dit boek te lezen (mijn moeder, mijn "schoonmoeder", mijn "schoonzus) dus ik ben behoorlijk nieuwsgierig geworden. Dit boek ga ik in ieder geval lezen deze vakantie!


Daarnaast neem ik mijn lieve vriendje vol met boeken mee. Ik heb meer dan 150 boeken op mijn iPad Mini staan, dus ik heb genoeg om uit te kiezen, maar er zijn momenteel boeken waar mijn voorkeur meer naar uit gaat dan anderen (of ik die ook daadwerkelijk ga lezen is nog de vraag).

Zo lees ik regelmatig boeken van Stephen King tijdens de vakantie; vooral omdat het meestal vrij dikke pillen zijn, maar ook omdat ze over het algemeen ontzettend spannend en verslavend zijn. Dus Revival staat zeker op mijn leeslijstje. Ook The Girl On The Train, die momenteel behoorlijk wat aandacht krijgt, trekt me heel erg. Daarnaast heb ik verschillende chicklits op mijn iPad staan, zoals Beauty Queens en Psychos, en ook An Abundance of Katherines van John Green is volgens mij echt een vakantie boek.

Edit: Inmiddels is mijn vakantie voorbij, dus bij deze een korte update met of ik me daadwerkelijk aan mijn leeslijstje heb gehouden. 

Gelezen: Revival van Stephen King, An Abundance of Katherines van John Green, Psychos van Babe Walker en ik ben de laatste dagen begonnen aan The Hobbit. 

Niet slecht, al zeg ik het zelf ;) 

6 opmerkingen:

  1. Ik had ook een Summer TBR en een mini leeslijst voor mijn anderhalve week vakantie gemaakt. Uiteindelijk lees ik toch altijd veel andere boeken dan ik had gepland, meestal omdat ik nieuwe koop op vakantie, maar dat maakt mij niet zoveel uit ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, ik lees ook altijd veel anderen (zo ook nu het geval haha). Maar vind het zo leuk om een leeslijstje te maken, krijg ik des te meer zin in de vakantie :) Maar jij hebt dat dus ook haha! Xx

      Verwijderen
  2. The girl on the train wil ik ook nog zo graag lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op dit moment lees ik The Girl on the Train. Vind ik niet te gek geschreven, maar het is wel spannend! Fijne vakantie! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil er eigenlijk deze week aan beginnen maar ik lees zo veel negatieve reviews dat ik begin te twijfelen... Hmm. X

      Verwijderen
  4. Leuk, vooral The Hobbit lijkt me een leuk boek!

    BeantwoordenVerwijderen