dinsdag 4 augustus 2015

Hello August...




Hallo augustus! Ik weet nu al dat jij een goede maand wordt, want vijf augustus vertrek ik naar Portugal met mijn vriend, om daar bijna twee weekjes te verblijven. Daarnaast zijn mijn vriend en ik zeven augustus alweer vijf jaar samen, dus dat gaat zeker gevierd worden. Na mijn vakantie in Portugal ben ik nog twee weken vrij voordat het nieuwe studiejaar weer begint. Dus dan kan ik ook nog even genieten. Ik heb er onwijs veel zin in. Vooral omdat ik de afgelopen drie weken juist heel druk ben geweest. Ik heb extra gewerkt bij de supermarkt waar ik normaal op zaterdagen werk (ongeveer 25 uur in de week) en ik heb een extra "baantje" aangeboden gekregen om te schrijven voor een beleggers-website, waar ik afgelopen weken dagelijks één à twee artikelen voor schreef. Behoorlijk wennen, dat schrijven over aandelen en beurzen, maar het gaat steeds ietsje makkelijker. Daarnaast schreef ik wekelijks een update over de Tour de France voor LotteFietst. Ik heb me in ieder geval niet verveeld ;)


Portugal

Mijn vriend en ik zijn de afgelopen drie jaar naar Griekenland op vakantie geweest. We hebben heerlijke strandvakanties gehad in opeenvolgend Zakynthos, Kreta en Samos, maar dit jaar vonden we het tijd voor iets nieuws. We zijn geëindigd bij Portugal. Woensdag vijf augustus vertrekken we naar Lissabon, waar we tot en met maandag 10 augustus blijven. Dan gaan we met de trein naar Porto, na Lissabon de grootste stad van Portugal, en daar blijven we tot maandag 17 augustus. Lissabon wordt vooral cultuur snuiven en de stad verkennen, en hoewel we dat ook wel in Porto willen doen, hopen we daar ook aan het strand te kunnen liggen. In Lissabon zitten we dan ook in een hotel, inclusief ontbijt, en in Porto in een appartement, waar we alles op ons eigen ritme kunnen doen. 


Plans

De maand augustus wordt grotendeels ingenomen door mijn vakantie, dus veel plannen heb ik niet echt. Ik ga eind augustus nog wel een dagje shoppen met mijn moeder en mijn zus; onze nicht gaat over een paar maanden trouwen dus we willen even kijken voor een outfit. Daarnaast moet ik misschien nog wat extra werken, maar dat weet ik pas als de roosters er hangen ;)

Books & Movies

Het voordeel aan alleen werken en studievrij zijn is dat je je overige tijd sowieso kan besteden aan "leuke dingen" (tijdens het studiejaar heb ik continu in mijn achterhoofd dat ik "eigenlijk ook wel even een hoofdstuk kan lezen/paper kan schrijven/college sheets kan bestuderen"). Dus ik heb de afgelopen weken behoorlijk veel gelezen en gezien. Ik heb in juli zeven boeken gelezen (zie afbeelding hieronder), waaronder twee onwijs toffe fantasy's, namelijk Assassin's Apprantice en The Well Of Ascension. Ook las ik een comic, namelijk Suicide Squad, waardoor ik nu ook de comics van Harley Quinn wil lezen én het vervolg snel moet hebben, want Volume I eindigde met een behoorlijke cliffhanger. Daarnaast ben ik deze maand vier keer naar de bioscoop geweest. Én mijn vriend en ik hebben het eerste seizoen van True Detective gekeken en ik ben begonnen aan het tweede seizoen van Penny Dreadful (super intens en tof!). Oké, genoeg opgesomd. Ik heb veel leuke dingen gedaan in mijn vrije tijd.


TBR/Leeslijstje Augustus


Gelezen in Juli


7 opmerkingen:

  1. Leuk! Was Zakynthos erg mooi? Ben erg benieuwd naar dat eiland. Ik wens je een hele fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja onwijs mooi! Wij waren er maar een weekje, dus niet heel veel verkend, maar de stranden zijn onwaarschijnlijk mooi. Idillische vakantie! Wel heel klein eiland overigens. Xx

      Verwijderen
  2. Wat leuk dat je nu naar portugal gaat dat is idd weer iets heel nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk die vakantie! Door jou en Mercedes ben ik ook aan Hobb's Assassin's Apprentice begonnen en ik heb pas ook The Secret History van Donna Tartt aangeschaft ;-)
    Portugal is zeer mooi trouwens; ik ben jaren geleden ook in beide steden geweest en vooral Porto is mij erg bijgebleven. Neem zeker even een kijkje in de enorme (en verkoelende) portkelders!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks! Tot nu toe super vakantie en vandaag Porto beetje verkend; echt onwijs mooie stad inderdaad! Bedankt voor je tip iig :) xx

      Verwijderen
  4. Ben zelf nog niet in Portugal geweest maar mijn verloofde en zijn familie zeggen dat het er geweeeeldig is :-) Zal wel iets van waar zijn eh, lol. Ben zelf ook een grote Griekenland fan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je nu naar Portugal gaat :-D Geniet ervan!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen