zondag 21 oktober 2018

Hello October



Rust

Daar ben ik weer. De afgelopen maanden ben ik onwaarschijnlijk inactief op mijn blog; máár, ook weer niet zo inactief dat ik er mee wil stoppen (al heb ik het wel even overwogen). En eigenlijk is dat ook het mooie van een blog; je hoeft niet continu artikelen te plaatsen. Enkele jaren geleden vond ik het heerlijk hele dagen aan mijn blog te werken, en dat zag ik dan ook terug in de statistieken, de reacties en de samenwerkingen. Inmiddels heb ik een fulltime baan en woon ik op mezelf (met vriendlief), en moet ik mijn vrije tijd selectiever indelen; en dat is prima. Maar dan schiet bloggen er nog wel eens bij in. 

Bovendien heb ik de afgelopen maanden, zoals ik ook al in mijn vorige update schreef, een beetje met mijzelf in de knoop gezeten. Mijn mentale gesteldheid had het gewoon even zwaar te verduren. Maar ook dat is het leven; ik ben nou eenmaal iemand die niet altijd door één deur kan met d’r eigen brein. Hoewel ik nog steeds gigantisch onderuit kan gaan en mijn gedachten soms in oncontroleerbare negatieve spiralen terecht kunnen komen (en dat is meestal niet in de richting van groene heiden, zonnige stranden en schattige katten in “If it fits it sits”-filmpjes), kan ik er ook realistischer mee omgaan. Hoop ik dan toch (*afkloppen). Door goed voor mezelf te zorgen (mentaal en fysiek), leg ik een ieder geval een goeie basis. (Tip: video Maintaining Mental Health van Ana Akana).

Louvre

Tripjes

Mijn laatste update plaatste ik in juli, en in de tussentijd heb ik twee tripjes gemaakt! Begin augustus ben ik met vriendlief naar Griekenland geweest en dit was werkelijk heerlijk. Blijft een prachtig land, met een heerlijke keuken en ontzettend gastvrije en vriendelijke mensen. Daarnaast ben ik gek op mythologie, en er zijn genoeg historische plaatsen om je even in de Griekse oudheid te wanen. Mocht je nieuwsgierig zijn, er staat al een blogpost met foto’s online; Griekenland: Athene - Evia (Nea Styra. Ook ben ik met vriendlief eind september een lang weekend naar Parijs geweest. In Parijs ben ik al enkele keren geweest, maar het blijft een prachtige stad en bovendien nu met de trein slechts vier uurtjes van mij verwijderd.

Herfst & Winter

De koude en donkere maanden zijn weer gearriveerd. Hoewel het altijd weer even wennen is qua ritme ('s ochtends lang donker, 's avonds vroeg licht), vind ik het ook wel weer lekker. Kaarsjes aan, met een dekentje op de bank, een goed boek of een spannende film of serie. Laat maar komen.

Grote Kerk Breda tijdens Open Monumentendag

2 opmerkingen:

  1. Aah fijn om een update te lezen!! Hoe gaaf dat je naar Griekenland bent geweest!! En het is inderdaad belangrijk om ook tijd voor jezelf te nemen! Doe het rustig aan en post wanneer je tijd en zin hebt! X

    BeantwoordenVerwijderen