woensdag 25 juli 2018

Hello July



Storm op komst

Heeft het nog zin dat ik deze maandelijkse update typ én plaats, terwijl we eigenlijk alweer bijna een maand verder zijn? Geen idee, maar ik doe het toch. Sinds een paar weken is het weer behoorlijk aan het stormen in mijn hoofd, waardoor ik blijkbaar geen behoefte had (en het moeilijk vond) om mijn gedachten op papier te zetten. Ik kan niet goed verklaren waar het opeens weer vandaan komt; enkele maanden geleden gaf ik nog aan dat ik zo lekker in mijn vel zat, en nu kan ik het om het minst of geringste weer in een spiraal aan negatieve gedachten terecht komen. Het positieve is dat ik het herken en dat het nu dus aan mij is de storm tot rust de brengen, voordat ‘ie echt tot uitbarsting kan komen (mooie metafoor, al zeg ik het zelf). Dat is echter altijd makkelijker gezegd dan gedaan. Iets wat me hopelijk een zetje in de goede richting kan geven, is dat ik over enkele dagen vakantie heb. Ik moet nog tot en met vrijdag werken, en dan heb ik twee weekjes vrij, waarvan vriendlief en ik tien dagen (of iets in die richting...) naar Griekenland gaan. Ik ben toe aan de afleiding, de rust en de gezelligheid met vriendlief.


Zeeland

De afgelopen twee weekenden hebben vriendlief en ik in Zeeland doorgebracht; mijn ouders hebben daar een stacaravan en ze waren zelf op vakantie, dus die keuze was snel gemaakt. Aangezien het momenteel zo godverziekend heet is in Nederland (maar, ik zal niet teveel klagen, ook heerlijk zonnig en het zorgt voor een goede vakantiestemming!), was het heerlijk vertoeven in Zeeland. Vriendlief heeft tot twee keer toe in de Noordzee gezwommen, en ik heb vooral veel gelezen. Zo heb ik vijf Sherlock Holmes-boeken gelezen (waarvan de korte verhalen me het meeste bevielen) en ben ik begonnen aan The Hunchback of The Notre-Dame van Victor Hugo en Leonardo Da Vinci van Walter Isaacson. Aangezien ik volgende week al naar Griekenland ga, wordt het echter ook al langzaamaan tijd om na te gaan denken over de boeken die ik mee wil nemen...

1 opmerking:

  1. Balen om te horen dat je niet lekker je vel zit... ik hoop dat Griekenland je weer even rust in je hoofd kan geven! liefs

    BeantwoordenVerwijderen