zondag 13 augustus 2017

Lang Weekend ~ Snapshots



Ik heb weer een weekendlogje voor jullie; twee weken terug had ik een extra lang weekend omdat ik vanwege de bedrijfsvakantie twee dagen vrij moest nemen. Ik heb die direct achter mijn weekend geplakt en voila; mini vakantie.


Ik probeer mijn werkweken altijd zo te plannen dat ik op vrijdagen om 15:00 naar huis kan. Dan doen vriendlief en ik de boodschappen voor de week en kan het weekend beginnen. Deze vrijdag aten we pizza (jammie) en keken we Friends (de seizoenen worden nu continu herhaalt op Comedy Central; heerlijk!). Daarnaast had vriendlief de wereldkaart ingelijst, die ik eind vorig jaar via mijn blog van Wereldkaarten.nl kreeg. Nog steeds onwijs blij mee.


Het lijkt waarschijnlijk of ik zaterdag niets heb gedaan en weet je, dat klopt ook; ik heb vrijwel niets gedaan. Ik ben even naar de supermarkt gewandeld (ongeveer een kilometertje lopen, dus heb ik me op die dag toch weer twee kilometer over het land verspreid) maar verder heb ik vooral gelezen, gesimst (doe ik eigenlijk nooit, maar soms wel weer eens leuk hè), gegeten en tv gekeken. O ja, en ik heb super oldschool GTA Vice City op mijn iPad gezet. Nostalgisch gevoeltje wel.

O, en ik zie dat ons geliefde kat hier op de achtergrond onze geliefde Youri de Yucca probeert op te eten. Dat is theoretisch natuurlijk niet de bedoeling.


Gelukkig maak ik sinds ik een kat heb niet alleen maar continu foto's van boeken, maar ook van ons rode mormeltje. Beetje afwisseling hè.

Ook zondag was weinig innoverend. Ik ging een stukje hardlopen, ik las veel en ik keek The Hunger Games en Catching Fire op Netflix. My kind of day. Ik weet overigens alleen nog dat vriendlief er niet was, maar niet meer precies waarom niet -volgens mij had 'ie een sociaal leven ofzo, rare vent. Dus ik maakte een nachos schotel voor mezelf. Je ziet wel dat gezonde dingen in het weekend niet aan mij besteed is.


Maandag besloot ik lekker een dagje naar Amsterdam te gaan. Op het fietsje ging ik naar het Centraal Station in Breda en vanaf daar met de Intercity Direct naar Amsterdam. Het was heerlijk weer en ontzettend druk, en ik heb genoten.


Ik besloot eerst naar Artis te gaan. Hoewel het concept dierentuin natuurlijk twijfelachtig blijft (exotische dieren die in kleine ruimtes worden opgesloten om door mensen bekeken te worden), moet ik eerlijk zeggen dat ik egoïstisch genoeg ben (helaas misschien) omdat over het hoofd te zien. Ik vind het zo leuk om die magische wezens die je normaal nooit in het echt ziet, wél in echt te zien.

Daarna ben ik vanaf Artis naar de Kalverstraat gewandeld, waar ik wat winkels in en uit gehopt ben. Vooral veel boekenwinkels; terwijl ik uiteindelijk geen enkel boek mee naar huis heb genomen. Ik heb nog genoeg ongelezen pareltjes liggen. Dat neemt niet weg dat ik er nog steeds erg van kan genieten nieuwe boeken te ontdekken en door boekenwinkels te wandelen.


Daarna weer met de buit de trein in. Uiteindelijk heb ik ongeveer 12 kilometer gewandeld, twee paar nieuwe schoenen geschikt voor werk gekocht, een nieuw tasje (waar ik ZO blij mee ben), wat make-up en een rood shirtje.

Thuis was het natuurlijk weer tijd voor de klassieke maandagavond momenteel: de nieuwe aflevering van Game of Thrones.


Dinsdag; het laatste dagje. Ik droeg mijn net nieuw gekochte rode shirtje, knuffelde veel met Amber, gaf het appartementje een schoonmaakbeurt en ging door in The Sun King van Nancy Mitford, waar ik de dag ervoor in de trein in was begonnen.

Rond half 5 kwam vriendlief thuis van werk met onwijs goed nieuws; hij had zijn punt terug voor zijn masterscriptie (een 7,5, patsertje) en daarmee alle studiepunten voor zijn Master binnen. Held! Daar hebben we natuurlijk even op gedronken. Beide hadden we echter al plannen (no worries, we zijn woensdagavond lekker gaan uiteten), want ik ging 's avonds gezellig met mijn vader naar de bios! Even bijkletsen onder het genot van popcorn en nachos -en achteraf een ijsje- en de nieuwe Marvel: Spider-Man: Homecoming.

Heerlijke mini vakantie al zeg ik het zelf.

4 opmerkingen: