donderdag 1 december 2016

Hello December...


"Evil presupposes a moral decision, intention, and some forethought. A moron or a lout, however, doesn't stop to think or reason. He acts on instinct, like a stable animal, convinced that he's doing good, that he's always right, and sanctimoniously proud to go around fucking up anyone he perceives to be different from himself, be it because of skin color, creed, language, nationality, or his leisure habits. What the world needs is more thoroughly evil people and fewer borderline pigheads."
~ The Shadow of the Wind

Nieuwe Baan

Maandag 5 december is het zover; 't heerlijk avondje is gekomen! O ja, en ik begin aan mijn nieuwe baan. Ik heb al te horen gekregen dat ik er ergens tussen 9 en 10 moet zijn, dus dat klinkt prima (weliswaar een uur tot anderhalf uur rijden, kan ik rustig opstarten). Ik ben benieuwd. Echte spanning voel ik nog niet, maar ongetwijfeld zal ik die maandagmorgen toch wel een klein beetje gespannen in de auto zitten. 

Veel veranderingen bij ons thuis. Mijn vader is onlangs ook bij een nieuwe baan begonnen en mijn zus heeft eergisteren haar mondelinge eindexamen gehaald (en heeft daarmee dus haar acht jaar durende studie afgesloten) en is tevens door haar vriend ten huwelijk gevraagd (ZO LEUK!). Eigenlijk moet alleen mijn moeder nog iets spannends verzinnen, anders past ze er niet zo goed meer tussen. O, maar terwijl ik dit typ realiseer ik me dat mijn ouders natuurlijk een nieuw huis hebben gekocht waar ze hopelijk in april in kunnen trekken. Het moet niet gekker worden.


Decembermaand

December staat alweer helemaal volgepland met leuke activiteiten (en dan tel ik die 40-urige werkweek nog niet eens mee.. ha-ha). Komend weekend ga ik zaterdagavond met mijn ouders, mijn zus en de vriendjes naar Guus met een Zachte G de wintereditie in de Ziggo Dome en zondag hebben wij ons grote Sinterklaasfeest (wij zijn al jaren zeer intense Sinterklaasvierders); ik verwacht creatieve maar ook belachelijke surprises, hilarische en eerlijke gedichten, manden vol cadeau's, drankjes en gezelligheid en vooral héél héél veel hapjes op tafel. Het weekend daarna heb ik een weekend met de schoonfamilie; we gaan naar Soldaat van Oranje en zitten daar in de buurt in een huisje. Heb ik ook heel veel zin in. Eind december komt natuurlijk kerst er weer aan en zelfs voor oud en nieuw heb ik met één van mijn beste vriendinnetjes alweer plannen. 

The Portable Magic of Books and Movies

Vriendlief en ik zijn afgelopen maand naar twee films geweest, die allebei onwijs tof waren: Doctor Strange en Fantastic Beasts and Where to Find Them. Die laatste heeft me ook weer helemaal in de Harry Potter-sferen gebracht. Zo liep ik vorige week de Harry Potter pop-up store op Utrecht Centraal binnen (ik had toch een etentje gepland met een vriendin in Utrecht) en ik liep naar buiten mét het screenplay voor Fantastic Beasts; lekkere impulsaankoop wel. Ook heb ik afgelopen week Harry Potter and the Half-Blood Prince weer eens gekeken. Heerlijk; zo'n wereld waar ik altijd met plezier in weg kan zakken. 


5 opmerkingen:

  1. Wat een spannende dingen allemaal hihi! Leuke dingen heb je gedaan, heerlijk om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te lezen dit! Allemaal leuk nieuws! Tof dat je naar guus gaat!!!
    Weet Je Toevallig Hoe Lang Die popup In Utrecht Staat Van Harry Potter?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet precies tot wanneer, maar volgens mij is 'ie 19 november geopend en hij blijft 9 3/4 weken open (à la het perron ;)). Xx

      Verwijderen
  3. Wat leuk allemaal! Wij willen nog altijd naar Soldaat van Oranje, we plannen dit al bijna een jaar en het komt er gewoon niet van! Ik wist trouwens niet dat er in Utrecht een Popup staat van HP. Even opzoeken hoe lang deze er nog gaat staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi nieuws allemaal. Alvast heel veel succes bij je nieuwe baan en met je eerste werkdag! Stiekem zou ik ook nog wel naar de pop-up store van Harry Potter heen willen haha.

    BeantwoordenVerwijderen