zaterdag 27 augustus 2016

Dichtbij Huis ~ Holiday in Houten

Weliswaar geen "grote vakantie" voor mij dit jaar, wel enkele kleine tripjes. Zo hebben vriendlief en ik half juli een weekje in Houten gezeten, in het appartement van mijn zus en haar vriend. Zij waren toen op vakantie en wij pasten met veel liefde op Dirk - hun ietwat te dikke, maar daardoor extra schattige, kater. Vandaag deel ik graag wat kiekjes met jullie.


Dag 1 - Zondag 17 juli


Meet Dirk; de grootste charmeur you'll ever meet


Ik ben met de auto vanuit Breda naar Houten gegaan, vriendlief heeft besloten sportief op z'n wielrenfiets te komen. Dirk en ik vermaken ons met z'n tweeën ook wel.


Vriendlief has arrived, boodschapjes zijn gedaan; tijd voor een middagje Tour de France.


Vriendlief maakt een lekker dinner (vriendlief is overduidelijk de kok in ons midden; ik vind koken maar saai. Ik hou wel erg van lekker eten...)


Een wandelingetje door Houten

Dag 2 - 18 Juli - Zeeland


We gaan naar Zeeland, waar we een nachtje blijven slapen bij een vriend van mijn vriend en zijn vriendin (toevallig een onwijs goed vriendinnetje van mij). Ik schrijf in de auto mijn artikeltje voor de beleggerswebsite waar ik voor schrijf en we halen haring voor de lunch. 


We liggen de gehele dag met z'n vieren op 't water (heeeeeerlijk en vooral ontzettend gezellig). 

Dag 3 - 19 Juli


We verlaten Zeeland weer en eten onderweg onze lunch; lekkerbekje en inktvisringen. Jam.


Dirk is weer blij om ons te zien


Couscous! Ditmaal was ik de chef. 


We maken nog een klein wandelingetje (eerlijk is eerlijk; vooral omdat we even Pokemon wilden vangen; dit was nog op het hoogtepunt van de Pokemon Go hype). 


Filmavondje met nachos; we kijken Red op Netflix

Dag 4 - 20 Juli


Vriendlief fietsen een klein rondje en komen langs dit oude station


Dinner, Aperol, kaasjes en Red 2 op Netflix

Dag 5 - 21 Juli - Scheveningen


Vriendlief en ik hebben een leuk dagje voor de boeg; Madurodam, Scheveningen en Beauty & the Beast in het Circus theater. We zetten rond de middag de auto neer bij het Circus theater en wandelen naar Madurodam.




Na Madurodam wandelen we weer terug naar 't Circustheater, waar we bij een loungeclub aan het strand de overige tijd vertoeven. We drinken drankjes, kijken de Tour de France en vangen Pokemon. Rond 6 uur bestellen we wat te eten en rond 7 uur wandelen we richting het theater.


Waar we het fantastische Beauty & the Beast zien. Een cadeautje voor mijn verjaardag van vriendlief. Belle & het Beest is mijn favoriete Disney film en ook bij deze show kreeg ik even een krop in mijn keel. Prachtige muziek (zoals ook de film), prachtige set en het verhaal is natuurlijk heerlijk.

Dag 6 - 22 Juli


Ons laatste dagje; we ruimen op, pakken in en hebben nog een beetje lol met Dirk 


Terug in Breda heb ik nog één avondje voor ik weer moet werken; vriendlief en ik genieten van wat drankjes in de tuin en gaan 's avonds met vrienden naar het Foodtruck Festival

8 opmerkingen:

  1. Heerlijk hoor zo'n weekje! Zo te zien hebben jullie ook heerlijk weer gehad. Lieve kater hihi!

    Love,
    Dascha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk z'n week! wat een prachtige foto's ook :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk zo'n weekje, Ik vind de kat wel heel schattig haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kleine vakanties zijn ook leuk! Ik ben nog nooit in Houten geweest.. en eigenlijk ook niet in Zeeland :O Ik begrijp wel waarom Belle en het Beest je favo disney film was... beetje identificatie ermee? :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto's! Het hoeft niet altijd ver en spectaculair te zijn om plezant te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er erg gezellig uit, leuke foto's! Vooral van de kat. Met bril<3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's en lekker eten!

    BeantwoordenVerwijderen