dinsdag 16 augustus 2016

Hello August...




Augustus... het toppunt van de zomer vol met dagen om lekker bij te bruinen in de tuin en boeken te lezen op warme zwoele avonden. Of niet. Het grootste deel van mijn tijd spendeer ik toch al in de plaatselijke supermarkt waar ik werk of achter mijn iPad terwijl ik dagelijks artikelen schrijf voor een financiële website (wat me in totaal op ongeveer 40 uur werken brengt), maar eerlijk is eerlijk; veel zonuren mis ik niet. Het is een tragische zomer. Een beetje jammer dat dat precies gebeurt in de zomer dat ik niet op vakantie ga.

Baalweekjes

Vriendlief en ik gaan dus helaas niet op vakantie, omdat hij dacht het zeer druk met zijn scriptie te hebben nu. Ik baal wel een beetje; heb al sinds ik afgestudeerd ben (wat inmiddels alweer een paar maanden geleden is) behoefte aan een lekkere vakantie, maar nu lijkt het er niet van te komen. Daarentegen werk ik wel heel veel, waardoor het vakantiegevoel me helemaal ontglipt (en dat druiligere weer werkt ook niet). Bovendien is vriendlief nu onverwacht toch vrij deze "vakantie", omdat hij zijn onderzoek uitstelt tot in september, waardoor het voor mij nog zuurder voelt. Daarbovenop voel ik nog steeds behoorlijk wat druk om een baan te zoeken, waar ik onwijs tegen opkijk, en de laatste tijd kamp ik met veel negatieve gedachtes omtrent een persoonlijke situatie. Ik zit gewoon even niet lekker in mijn vel. Gelukkig ben ik niet iemand die dat laat blijken; ik ben hoe dan ook altijd positief en vrolijk ingesteld (exclusief chagrijnige momenten ;)), en hoewel niemand daardoor door heeft dat ik in een dipje zit (en ik er dus ook met niemand over kan praten), "zwelg" ik ook niet helemaal weg in mijn eigen balen. 


Genieten

Gelukkig zijn er genoeg dingen waar ik momenteel wel optimaal van kan genieten. Zo heb ik in juli een weekje in Houten gespendeerd (oppassen op de kat van mijn zus en haar vriend) en vorige week ben ik met vriendlief een paar dagen in Amsterdam geweest (oppassen op de plantjes van de oudste broer van mijn vriend en diens vriendin); profiteurs dat we zijn. Van beide uitjes wil ik nog aparte blogposts maken. Ook geniet ik momenteel optimaal van het lezen van boeken (wanneer niet) en het kopen van boeken. It's the small things that make me happy

O, en ik heb besloten geen TBR/leeslijstjes-foto's meer te maken. Ik heb momenteel zoveel ongelezen boeken op mijn planken staan dat ik een gigantische vrijheid heb in het kiezen van mijn "next read". Dus daar ga ik even van genieten. 


Gelezen in juli


4 opmerkingen:

  1. Balen van al dat gedoe... Ik hoop dat de kleine dingetjes je kunnen opvrolijken (het weer vandaag!!) en dat je volgende vakantie heel fijn wordt. En wat een hoop (gave) boeken heb je gelezen! X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maakt me verdrietig dit te lezen, maar veel knuffels! Hoop dat je je dip snel te boven bent. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè balen ... Ik ken dat, van je scriptie uitstellen! Doe ik nu helaas ook. Maar je vriend is iets slimmer geweest: ik heb geprobeerd door te werken in de vakantie, maar dan gaat je vakantie er dus echt helemaal aan! Bah. Enne, die druk van een baan vinden, die voel ik ook al. Aaaaah!

    BeantwoordenVerwijderen