woensdag 31 augustus 2016

Hello September...



"Life, for all its anguish, is ours. It belongs to no other." ~ Penny Dreadful (s3e1)

Baalweekjes continued

De baalweekjes zijn nog niet verdwenen. Ik voel me al wel iets beter; het lijkt erop dat ik de dieptes van de nare hoekjes in mijn brein enkel/vooral bereik als ik alleen ben, en momenteel ben ik gewoon aanzienlijk minder alleen; mijn ouders zijn inmiddels immers weer thuis van vakantie en doordat ik vanaf deze week weer minder uren werk, zie ik mijn vriend ook veel meer. Toch kan ik mijn dip niet helemaal achter me laten. Ik weet dat mijn gedachtes me niets helpen en me alleen maar verdrietig maken, maar ik kan ze ook niet "uitzetten". Eigenlijk een beetje te vergelijken met bang zijn voor spinnen (wat ik overigens ook ontzettend ben): je weet dat ze je geen pijn doen en dat ze waarschijnlijk banger zijn voor jou dan jij voor hen (en daar ook reden toe hebben), en toch kun je jezelf er niet toe zetten ze gewoon op te pakken of er "niet bang voor te zijn". 


Lezen & Chillen

Stephen King beschreef het ooit mooi: "Books are a uniquely portable magic." Hoewel ik de afgelopen jaren sowieso al een grote lezer was, lijkt het verdwijnen in verhalen nu nog heerlijker. Afgelopen maand heb ik dan ook zes boeken en twee graphic novels gelezen, waaronder enkele ware pareltjes (Don't Look Now van Daphne du Maurier en Amulet: The Cloud Searchers zijn echte aanraders!). Ook hebben vriendlief en ik Stranger Things gekeken en ben ik momenteel bezig met het derde (en laatste) seizoen van Penny Dreadful. 

Omdat ik in een dipje zit, heb ik vorige week ook nog enkele dagen in Zeeland gespendeerd, bij mijn ouders. We hebben heerlijk gegeten, van een prachtige zonsondergang op het strand genoten, een flinke strandwandeling gemaakt (15 km), een intense film gekeken (Interstellar), op het strand gelegen en zelfs in de ijskoude Noordzee gezwommen. Even bijkomen in Zeeland met mijn lieve lieve lieve mam en pap was heerlijk, en precies wat ik nodig had. 


Gelezen in Augustus



3 opmerkingen:

  1. Wat vervelend van je dip! Herkenbaar ook dat je er vooral last van hebt als je alleen bent, dat heb ik ook wel als ik een dip heb. Alleen zijn met je gedachten is dan echt moeilijk, omdat er dan ineens van alles uitkomt. Gezellig dat je in Zeeland bent geweest bij je ouders, dat is toch wel fijn om te kunnen doen. Ik ben trouwens erg benieuwd naar de nieuwe Harry Potter, ik heb hem zelf nog niet gelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, het slaat nergens op en toch gebeurt t. De nieuwe Harry Potter is leuk, maar je moet t zeker niet zien als "de achtste Harry Potter". Het mist toch de magie. Maar altijd leuk nieuwe content rond onze favoriete personages te lezen ;) Xx

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk dat je jezelf dan even kunt verdiepen in boeken! Dat is gewoon echt de manier om even in een hele andere wereld te zitten. Ik hoop in ieder geval dat dit dipje straks weer heerlijk weg is, af en toe is lekker in je gedachten zitten wel goed, maar natuurlijk niet als het een negatieve uitwerking heeft. Keep the positive vibes! <3

    BeantwoordenVerwijderen