zaterdag 22 december 2018

Hello December


En dan is het gewoon alweer halverwege december. Het kerstboompje staat, de kerstlichtjes hangen en er staat een hip kerststalletje naast de televisie. Ik vind het allemaal weer prima. Door het koude weer is het hardlopen weer aanzienlijk fijner (al is door sneeuw en ijs lopen een hel, heb ik afgelopen zondag tijdens een 10 kilometer run mogen ervaren) en ik vind het ontzettend gezellig, ‘s avonds in het donker op de bank met de lichtjes aan en in een dikke trui gehuld. Voorlopig spendeer ik mijn tijd vooral met het lezen van boeken, terwijl vriendlief programma’s als De Slimste Mens kijkt. Ik heb namelijk een Reading challenge van 80 boeken dit jaar, en ik moet er nog 10... maar, gewoon haalbaar, want ik heb twee boeken bijna uit én ga nog zeven graphic novels lezen. Dus dan moet ik er nog één tussen persen.

Buiten lezen om heb ik ook veel sociale activiteiten deze maand; volgens mij hoort dat ook een beetje bij december. Ik probeer het zoveel mogelijk te beperken, aangezien ik ze weliswaar heel leuk vind, ik ook merk dat ik op mezelf moet blijven letten. Sociale activiteiten kosten mij gewoon heel veel energie (een collega stuurde mij dit artikel over introversie onlangs zeer toepasselijk toe), en aangezien ik niet heel lang geleden nog in een zwaar mentaal dipje zat, is het niet onverstandig dat ik hier zeer bewust mee omga denk ik. Maintaining mental health!


Kerstvakantie

Heb ik niet. Alinea afgesloten.

Grapje natuurlijk. Je hebt een blog omdat je graag schrijft, dus ook over de afwezigheid van een kerstvakantie kan ik wel een verhaaltje lullen hoor. Terwijl ik dit typ is het zaterdagavond 22 december, het weekend voor kerst. Het eerste weekend van een één of twee weken durende vakantie voor velen. Mijn vriend ik daarentegen werken allebei -geheel vrijwillig- gewoon door. Niet alleen omdat ik geen vakantiedagen meer heb (al is dat natuurlijk wel de grootste reden ha! maar, je kan het ook zo zien; ik heb in ieder geval ook bewust geen vakantiedagen “over gehouden” voor nu), maar vooral ook omdat ik sir eigenlijk een prima periode vind om te werken. Ik rijd elke dag over de A58 van Breda naar Eindhoven en weer terug, en tijdens dit soort vakantietijden is het gewoon zo heerlijk om eens níet in de file staan. Wat een verademing. Dus dan voelt het bijna alsof ik mijn eigen ruitjes insla als ik ook op die momenten vakantie neem. Daarnaast, is het ook op het werk heerlijk rustig. Aanzienlijk minder belletjes en mailtjes die je de hele dag “van je werk afhouden” (wat natuurlijk onzin is, want dat is ook werk). Bovendien werk ik aankomende maandag coor kerst vanuit huis, dus dan kan ik ook al grotendeels mijn eigen ritme bepalen. Toch een beetje vakantie gevoel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten