zaterdag 27 mei 2017

Guardians of the Galaxy Vol. 2


Zet je schrap, want het meest buitengewone team van het universum is terug! In Marvel’s Guardians of the Galaxy Vol. 2 gaat het team opnieuw op pad en doorkruisen zij de verste uithoeken van het heelal. Uiteraard doen ze dit geheel in eigen stijl, op de knallende en onmisbare muziek van Awesome Mixtape Vol. 2. Star-Lord, Gamora, Drax, Rocket en Baby Groot proberen het mysterie te ontrafelen rondom Peter Quill’s vader. Oude vijanden worden nieuwe vrienden en ondertussen moet het team er voor vechten om één te blijven.
-Afbeeldingen: IMDb

Guardians of the Galaxy Vol. I blijft tot op heden één van mijn favoriete Marvel films (en ik kan mezelf een redelijke fan noemen, zelfs nu er tot in den treure Marvel films uitkomen blijf ik trouw).
Inmiddels heb ik zelfs de bijbehorende comics gekocht (en gelezen) en al maanden wacht ik vol spanning op het vervolg. Hoewel veel twintigers tijdens Koningsnacht waarschijnlijk genoeg biertjes dronken ter ere van onze Koning, gingen vriendlief en ik naar een Guardians of the Galaxy marathon in Pathé (overigens hebben we het op Koningsdag zelf wel goedgemaakt tijdens het 538 festival in Breda, maar dat terzijde), om de volledige Guardians of the Galaxy ervaring door te maken.


Guardians of the Galaxy Vol. I was tegen veel verwachtingen in een groot succes; misschien wel de meest succesvolle Marvel film tot nu toe. Het vervolg speelt zich twee maanden na dit eerste deel af. Met Awesome Mixtape Vol II op de achtergrond -die klassiekers blijven een gigantische sfeermaker- gaat het team samen door en krijgen we meer achtergrondverhalen. Personages worden verder uitgebouwd en banden worden versterkt. In deze film krijg je echt het idee dat je de karakters inmiddels kent.

Eén van de tofste scènes was voor mij de eerste; de intro scene. Het vertrouwde team strijdt op een soort kleurrijke kosmische locatie tegen een gigantisch monster, terwijl baby Groot op de voorgrond een epische dansscène demonstreert op Mr. Blue Sky van Electric Light Orchestra. Hoppa, Vol II is begonnen. Ik vond baby Groot fantastisch, maar was blij dat hij niet in overvloed werd gebruikt. Gepast, erg sterk maar niet teveel. Té is nooit goed (behalve in Tequilla). O, en Yondu als Mary Poppins? I'm Mary Poppins y'all...

Guardians of the Galaxy Vol. II verschilt behoorlijk van het eerste deel: hoewel de personages en de humor hetzelfde zijn, is de verhaallijn iets verder te zoeken hier en is het allemaal nét wat intenser en bizarder. Toen ik uit de bioscoopzaal wegliep, wist ik even niet wat me overkwam; what just happened? Toch denk ik dat dat juist een onwijs goede keuze was: regisseur James Gunn kon wel weer met exact hetzelfde verhaal komen, maar hoe blij zou je daar van worden? Ik kan niet wachten de film opnieuw te bekijken en ben ook ontzettend enthousiast (en benieuwd) naar Avengers: Infinity War, die begin 2018 uitkomt, waar de Guardians waarschijnlijk een grote rol in gaan spelen...



2 opmerkingen:

  1. Klinkt wel interessant! Ik heb zelf juist dat ik niet goed weet waar ik moet beginnen als er zoveel films uitkomen haha, dan ben ik bang dat ik ze niet in de goede volgorde kijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de film ook gezien en vond hem echt enorm goed!

    BeantwoordenVerwijderen