woensdag 24 mei 2017

Dichtbij Huis: Zwolle (expositie Joseph Klibansky @ De Fundatie)

Via social media las ik over de expositie van Joseph Klibansky -Leap of Faith- in museum De Fundatie in Zwolle. Ik was vrijwel gelijk geïnteresseerd en aangezien ik ook nog nooit in Zwolle was geweest (maar wel veel las over het charmante centrum en de prachtige boekenzaak Waanders in de Broeren in een kerk), besloot ik vriendlief mee te sleuren voor een dagje Zwolle. 







Velvet Revolution



"Geïnspireerd door technologie, mode, design, architectuur, reizen en muziek geeft Joseph Klibansky met zijn werk vorm aan een wereld die balanceert tussen utopie en schrikbeeld." ~ De Fundatie






























Reflections of Youth 


Baby We Made It & Garden Of Evolution



Reflections of Truth









Waanders was werkelijk prachtig en ik kon er natuurlijk niet weglopen zonder boek, al was het alleen al als souvenir. Ik kocht Crime And Punishment van Fyodor Dostoevsky, een klassieker uit de Russische literatuur. Toen we door Zwolle terug naar de auto liepen, kwamen we bovendien nog langs een markt waar ik voor vier eurie All The Light We Cannot See van Anthony Doerr (winnaar van de Pullitzer prijs in 2015) mee naar huis nam. Hoppaa.



Oké, het telt niet echt meer mee voor het dagje Zwolle, maar om de dag heerlijk af te sluiten gingen we een hapje eten in onze eigen Breda (echt dichtbij huis dus). Bij Seafood De Trapkes hebben we héérlijk gegeten en daarna hebben we nog een biertje gedronken bij het Spanjaardsgat Festival, waar op dat moment een orkest een James Bond concert uitvoerde. Prima dagje al zeg ik het zelf.

1 opmerking:

  1. Wauw, ziet eruit als een toffe tentoonstelling! Ik zag al iets op Insta voorbij komen van die bambi. Mooie boekenzaak ook :) xxx

    BeantwoordenVerwijderen