zondag 18 september 2016

Genietmomentjes #5


  • De heerlijke "nazomer" die we momenteel beleven; toevallig had ik afgelopen week en de week ervoor vrij gevraagd van mijn werk, dus ik heb nog prima kunnen genieten van het zonnetje -zowel op het strand als achter in de tuin op een loungebank. Overigens geniet ik niet van het woord "nazomer". Wat is dat voor iets joh? Officieel is het nog niet eens herfst (dus waarom spreken we van nazomer, als het nog gewoon zomer ís??) en toen ik wat extra onderzoek deed op mijn grote vriend Google kwam ik erachter dat het alternatief "oudewijvenzomer" is. Écht waar; oudewijvenzomer. Sowieso dat ik die term vanaf nu ga gebruiken.
  • Zin hebben in sushi en dan zóveel sushi kopen (nooit boodschappen doen als je trek hebt) dat je op de helft van je voorraad eigenlijk al vol zit, maar toch niet willen stoppen waardoor je je diner gewoon uitstrekt over de gehele avond.
  • De Amulet-graphic novel serie van Kazu Kibuishi. Zo. Mooi.
  • (Vallende) sterren kijken op het strand in Zeeland met vriendlief.
  • Een omschrijving vinden die perfect bij me past (uit The Girl with the Lower Back Tattoo van Amy Schumer): "Being an introvert doesn't mean you're shy. It means you enjoy being alone. Not just enjoy it - you need it. If you're a true introvert, other people are basically energy vampire. You don't hate them; you just have to be strategic about when you expose yourself to them - like the sun."
  • And on that note; avondjes alleen. Gewoon lekker kunnen lezen zonder afgeleid te raken door vriendlief's tv programma; een film kunnen starten en halverwege stoppen om even een uur iets anders te doen (bijvoorbeeld te bloggen), om dan gewoon weer vrolijk door te kijken; snacken voor het leven zonder bang te zijn dat je tekort komt (dat kom je nooit, maar laten we eerlijk zijn, die eerste minuten dat er kaasjes, hapjes of nachos op tafel komen voelt het als een gevecht om wie het snelst is); of een serie op te zetten om je na tien minuten te realiseren dat je eigenlijk gewoon wilt slapen.
  • Erachter komen dat één van de mooiste boekenwinkels in je stad (al dan niet de mooiste), eindelijk weer een heerlijke collectie Engelse boeken heeft (Grand Theatre Breda; dank u!!). 
  • De opmaak van een "vaste serie" op mijn blog in een creatieve bui een héél klein beetje aanpassen (namelijk slechts de opmaak van de coverfoto) en daar heel blij mee zijn (zie bovenstaande coverfoto in vergelijking met de voorgaande). 

7 opmerkingen:

  1. Wat fijne momenten heb je gehad meid.
    Het is eigenlijk niet normaal dat nu nog zo warme tempratuur hebben, Zou eigenlijk al moeten regenen en waaien. Maar stiekem ben ik wel super blij dat we der nog een beetje kunnen genieten van deze warme weertje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! En ja, weet ik, het gaat me puur om het woord ;) En ik vind het ook heerlijk! Xx

      Verwijderen
  2. Wat een fijne momenten! Dat blijft je mooi bij!

    Love,
    Dascha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijne punten! Ik vind de coverfoto van dit artikel alleen al een genietmomentje met al die boeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te lezen! ik denk dat ik ook wel echt kan genieten van het kijken naar (vallende) sterren haha! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, zo herkenbaar! Zeker die mooie quote, thanks voor het delen. Nu ben ik wel een beetje jaloers op die mooie boekenwinkel. Ik had er vorig jaar al over gelezen dat er daar eentje zou komen en sindsdien staat het nog op mijn to do-lijstje. Ziet er super mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen