zaterdag 23 januari 2016

NYX Soft Matte Lip Cream & LA Girl Matte Finish Pigment Gloss

De hype is ook mij niet voorbij gegaan: matte lipkleurtjes. Vooral de matte lipcreams en lipsticks stelen momenteel de show. Hoewel ik zeer gecharmeerd was van deze producten, vond ik het vrij moeilijk een budget variant te vinden. Momenteel zeer populair zijn vooral de liquid lipsticks van Kat Von D, Jeffree Star, Anastasia en Gerard Cosmetics; en hoewel die er prachtig uit zien, vind ik 20 euro (of dollar) toch iets te duur. Vandaag laat ik jullie twee budget alternatieven zien, beide in een dieprode kleur, en laat ik jullie weten wat ik er van vind.

Yes, it's been a while, maar soms kan ik nog genieten van een beauty review ;)




De Matte Flat Finish Pigment Gloss in Backstage van LA Girl gooide ik bij het I Love Beauty-event van MissLipgloss in mijn mandje, maar je kunt LA Girl ook online bij Boozyshop bestellen (waar ik overigens ook al eens producten heb besteld en ik vind het een zeer fijne webshop). Dit matte lipkleurtje staat daar voor €5,49 te koop. De Soft Matte Lip Cream in Copenhagen van NYX kocht ik op Ebay, maar je kunt NYX ook online bij Douglas bestellen. De lipcreams zijn daar verkrijgbaar voor €7,50.

Met NYX had ik al ervaring; ik gebruik vrijwel dagelijks de NYX blush Taupe om een klein beetje schaduw aan te brengen (op de rechter foto hieronder draag ik Taupe onder mijn wangen). LA Girl was voor mij een nieuw merk.



LA Girl Matte Finish Pigment Gloss - Backstage


Backstage is iets roziger/paarser dan Copenhagen, wat ik heel mooi vind. Daarnaast is deze matte lipgloss goedkoper dan de lip cream, ook al scheelt het niet veel, wat ook een pluspunt is. Toch zou ik dit product niet aanraden, in ieder geval niet in deze kleur; het netjes aanbrengen van Backstage is heel moeilijk. In eerste instantie gebruikte ik teveel product, waardoor ik een soort klonterige substantie kreeg. Toen de gloss uiteindelijk mat opdroogde, was het effect zeer korrelig. Hoewel ik na een paar keer oefenen een beetje doorkreeg hoe het werkte (namelijk zeer weinig aanbrengen en ontzettend goed opletten bij de randjes), ben ik nog steeds geen fan. Bovendien is het een hel om na een tijdje dragen een nieuw laagje aan te brengen, omdat ook dan de substantie zeer korrelig wordt en je eerder de kleur van je lippen afhaalt, dan het een beetje netjes bijwerkt.

O, en hoe ze bij de naam "Matte Finish Pigment Gloss" komen is mij een raadsel, want ik vind het een zéér aparte keuze om in de naam van iets wat een mat effect heeft, het woord "gloss" terug te laten komen. Maar dat terzijde.

NYX Soft Matte Lip Cream - Copenhagen


Copenhagen is duidelijk écht donkerrood. Hoewel de verpakking zou doen vermoeden dat ook dit kleurtje een beetje naar paars neigt, is dat op de lippen niet echt te zien. De lip cream was makkelijk netjes aan te brengen, droogde vrij snel mat op en bleef goed zitten. Ik ben fan. Misschien gelijk maar even voor andere kleurtjes kijken...


Veel duidelijker wordt het niet denk ik; de Soft Matte Lip Cream van NYX is voor mij de overduidelijke winnaar. Hoewel ik de Matte Flat Finish Pigment Gloss van LA Girl na veel oefenen ook niet verkeerd vind, had ik met de lip cream geen enkel probleem. Overigens heb ik online gelezen dat de substantie van de matte glosses van LA Girl per kleur verschillen, dus wie weet zitten er alsnog wat fijne producten tussen. Ik hou het in ieder geval voorlopig bij NYX. 

8 opmerkingen:

  1. Die van NYX ga ik zeker onthouden, bedankt voor de vergelijking!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke vergelijking, ik wilde die van LA nog graag uitproberen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staat je echt super! Leuk!

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind beide kleurtjes je erg goed staan! Jammer dat de LA girl zo korrelig is en dus minder fijn in werking. Ik zou dan ook eerder voor die van NYX gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om te weten dat de lip creams van NYX toch wel de moeite zijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oeh wauw, wat een mooie vergelijking!
    Wat staan ze je toch prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nyx it is! Mooi hoor en nu weet ik gelijk wat mooi staat bij blond haar :) X

    BeantwoordenVerwijderen