dinsdag 9 september 2014

The Beauty of Books #3

Zoveel prachtige boeken, zo weinig ruimte en geld. Ook vandaag heb ik weer drie prachtige collecties en series voor jullie. Er is zoveel moois te vinden op het Wereld Wijde Web, als je maar goed zoekt. 

Eerder online:



Harry Potter Series


 Net zoals The Lord of the Rings-serie die ik vorige keer liet zien, is dit geen collectie, maar de Harry Potter boeken zijn in zoveel ontzettend mooie series uitgegeven dat ik ze wel even móet vermelden. Ik heb onlangs de serie opnieuw gelezen en het viel me op hoe mooi ik zelfs de Nederlandse boeken vind, terwijl ik het meestal jammer vind als de originele covers niet worden overgenomen in de vertalingen. Vooral Harry Potter en De Vuurbeker vind ik prachtig. Daarnaast zijn er natuurlijk nog ontelbaar veel andere uitgaves, zoals de Amerikaanse hardcovers, waarvan ik vooral het blauwe boek voor De Orde van de Feniks mooi vind.


Maar het allermooist vind ik de Anniversary-box. De covers zijn ontzettend mooi (mijn favorieten: The Sorcerer's Stone, The Chamber of Secrets en The Goblet of Fire) maar ook de ruggen zijn prachtig: deze vormen op een rijtje namelijk het Zweinstein kasteel. LIEFDE.



Pride and Prejudice heb ik gelezen en Sense and Sensibility staat al (in een prachtige Penguin Clothbound uitgave) op me te wachten. Jane Austen is een schrijfster met zes boeken op haar naam, die alle zes onder literaire klassiekers vallen. Ik zou Jane Austen ook zeker aanraden als je wil beginnen met het lezen van klassiekers, maar niet zo goed weet waar: het leest vrij gemakkelijk en luchtig, en is niet zo langzaam als sommige anderen. Maar ik wil het natuurlijk hebben over deze prachtige en vrij nieuwe collectie van Vintage Classics. Ik vind de patroontjes lekker vrolijk maar toch heel goed passen bij de boeken: vrouwelijk en romantisch. Het leukste is nog dat de boeken niet eens zo duur zijn, namelijk rond de €8,- per stuk.



Ik ben met deze collectie in aanraking gekomen door de uitgave van Bridget Jones's Diary door Helen Fielding. Hoewel ik zelf het eerste en tweede deel in hele leuke Nederlandse uitgaves heb, vind ik deze toch ook wel super toepasselijk. De Penguin Ink-collectie bestaat uit klassieke boeken (vooral moderne klassiekers) die geïllustreerd zijn door bekende tattoo- en illustratie artiesten. Het zijn paperbacks met flappen aan de binnenkant die ook geïllustreerd zijn; zoals te zien op het plaatje linksbovenin, waarop de kaft van Bridget Jones's Diary staat als die uitgeslagen is. 

12 opmerkingen:

  1. Leuke boeken tips!

    xoxo
    Joyce
    livstyle.nl

    Don’t forget to enter this great give-away ‘’free shoes’’
    Invito-giveaway

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Harry potter box set wil ik nog zo graag heb ze wel in het Nederlands, maar ze zijn gewoon te mooi om niet te hebben haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gave tips, harry potter heb ik helemaal gelezen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tips! Ik ben heel erg benieuwd naar dat nieuwe boek van Harry Potter. Geen idee wanneer deze in de winkels komt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw die laatste Harry Potter sets zien er zo gaaaf uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die laatste twee spreken me wel erg aan, vooral die boeken zien er mooi uit!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke tips! Origineel artikel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klinken als leuke boeken <3

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, de anniversary-box van Harry Potter is super mooi! Ik heb alle boeken al in de gewone versie, anders zou ik deze set kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die nieuwe covers van Harry Potter zijn zoooo mooi <3 En die Hogwarts Library wil ik echt nog een keer kopen, die is ook zo pretty ._.

    BeantwoordenVerwijderen