zondag 4 maart 2018

Hello March




“The problem with gender is that it prescribes how we should be rather than recognizing how we are. Imagine how much happier we would be, how much freer to be our true individual selves, if we didn’t have the weight of gender expectations.”
We Should All Be Feminists ~ Chimamanda Ngozi Adichie

Gevloerd

Was ik verdorie in januari zo goed bezig met mijn blog (welgeteld tien blogposts online, lekker bezig Chris), heb ik dat in februari gelijk weer even ongekend verpest; het kan ook niet altijd feest zijn. Februari is ook echt voorbij gevlogen; ik had wat dagen vrij om carnaval te vieren, toen heb ik weer wat dagen moeten acclimatiseren op het werk, en toen was ik ineens gevloerd door de griep. Pfiew, oprecht, ik ben zelden zo ziek geweest vorige week. Ik had het koud, ik had hoofdpijn, ik had het warm, mijn benen vielen er praktisch af door de spierpijn en ik heb nog nooit zo'n naar hoestje gehad in mijn hele leven. Ik heb zelfs een nacht op de bank vertoefd omdat ik me zo schuldig voelde t.o.v. vriendlief omdat ik zo aan het snotteren, hoesten en niezen was (maar aangezien wij een mini bankje hadden, was dat geen succes). Ja, was top. Máár, het was wel tijdens de Olympische Winterspelen; dus ik heb me wel kunnen vermaken.


The Portable Magic of Books and Movies

Voor mijn gevoel heb ik niet heel veel gelezen in februari, maar als ik mijn Goodreads erop nakijk zie ik dat ik negen boeken heb uitgelezen. Dat is voor mijn doen toch best veel... Wel enkele kleintjes (zowel Schaaknovelle van Stefan Zweig als We Should All Be Feminists van Chimamanda Ngozi Adichie waren maar rond de 60 pagina's lang), en ook een graphic novel; namelijk Het Achterhuis, gebaseerd op het dagboek van Anne Frank. Deze laatste is echt een gigantische aanrader; het verhaal van Anne is ontzettend mooi verwerkt in illustraties. Binnenkort komt deze voorbij in een boekenupdate en boeken shoplog. 

Daarnaast zijn vriendlief en ik twee keer naar de bioscoop geweest. Vrijdag 23 februari zijn vriendlief en ik eerst een hapje gaan eten bij Sumo Oriental (jammie!) en daarna doorgefietst naar de Pathé voor Black Panther; hier komt volgende week nog een blogpost van online, want die was echt geniaal. Daarnaast hebben we afgelopen maandag Gladiator in de bioscoop gezien. Vanwege de Oscars (morgen!) draaide er in februari een hoop geniale klassiekers in Pathé; oa The Silence Of The Lambs (één van mijn favoriete films, maar vriendlief is niet zo'n fan van Hannibal Lecter... no idea why), The Godfather én Gladiator. Al sinds we vorige zomer samen een heerlijke vakantie in Italië hebben gehad, hebben we het erover dat we die film weer eens opnieuw wilden zien; mooie gelegenheid dus om dat gewoon in de bioscoop te doen :)


7 opmerkingen:

  1. Wat vervelend dat je ook de griep hebt gehad! Volgens mij heeft bijna iedereen er last van gehad. Negen boeken lezen in een drukke maand is inderdaad heel netjes. Leuke foto van jou trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt hè, iedereen leek er door geraakt te zijn! Bahbah! En merci :) Xx

      Verwijderen
  2. Wauw, negen boeken is best een prestatie tijdens zo'n maand. Naar die graphic novel gebaseerd op het dagboek van Anne Frank ben ik meteen ook echt erg benieuwd. En ik merkte ook al op dat er hier zoveel klassiekers werden gespeeld in de bioscoop vanwege de oscars. Tof. Al is een film als Gladiator voor mij net iets te gruwelijk om op zo'n groot scherm te gaan kijken. Haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja is echt een aanrader! Maar als het goed is komt 'ie binnenkort met wat meer foto's voorbij op mijn blog ;) Xx

      Verwijderen
  3. Wooow 9 boeken in een maand... ik mag een voorbeeld aan jou nemen Haha. Ik krijg er nog niet 1 uitgelezen. Wat vervelend dat jij ook de griep hebt gehad, het heerst echt enorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bios is altijd goed, ik blijf er dol op! Je ziet er knap uit meid!

    BeantwoordenVerwijderen