maandag 5 februari 2018

Hello February



“Always be reading something, he said. Even when we're not physically reading. How else will we read the world? Think of it as a constant.” 
Autumn ~ Ali Smith

Laptop dicht = Werk uit

Afgelopen december maakte ik mijn eerste echte "einde van het jaar" drukte mee op mijn werk. Vorig jaar ben ik halverwege december begonnen, dus veel werk, drukte en stress lag er op mij nog niet te wachten. Afgelopen december was dat wel zo. Hoewel het hier en daar vermoeiend was, viel het me eigenlijk heel erg mee; er werd wel aanzienlijk meer druk uitgeoefend, maar over het algemeen stoorde ik me daar niet echt aan. Ik leefde wel weer uit naar het "rustigere" januari. Die januari is nu gepasseerd, en helaas was die niet veel rustiger. Aangezien er verschillende mensen op mijn afdeling vertrokken zijn, kwam er veel werk vrij, en ik ben bij een project betrokken om wat van dat werk op te vangen. Afgelopen weken kwamen daar echt veel issue's bij kijken, waardoor ik het overzicht nogal eens verloor, en merkte dat ik zelfs in de avonden of in mijn weekend veel aan werk dacht. Het lijkt erop dat het nu weer wat rustiger wordt, en dat hoop ik ook echt; ik ben niet iemand die haar werk mentaal mee naar huis wilt nemen. 

Alaaf!

Gelukkig staat carnaval voor de deur (nondeju, de tijd vliegt echt). Aankomende vrijdag gaat het feest voor mij van start in Breda, met biertjes, gezelligheid en leuke outfits -al heb ik nog geen idee wat ik allemaal aan ga doen, ik moet mijn outfits eerst nog maar weer eens tevoorschijn zien te toveren... Zaterdag heb ik overdag lekker vrij, maar ga ik 's avonds nog wel een café in. Zondag en maandag optochten en dinsdag wordt denk ik een bankhangdag. Dan ben ik woensdag weer helemaal fris en fruitig om te gaan werken.


The Portable Magic of Books and Movies

Ik ben het jaar redelijk goed begonnen; ik heb inmiddels al zeven boeken gelezen, en ben momenteel bezig in drie. Vooral Autumn van Ali Smith (het eerste boek van 2018 voor mij) was fantastisch en ik voel nu al aan dat deze wel eens in mijn top tien van 2018 zou kunnen komen. Binnenkort het tweede boek uit deze serie maar eens aanschaffen; Winter. 

Films heb ik nog niet veel gezien (nog geen enkel bioscoopbezoekje dit jaar!), op de filmavondjes met mijn vriend na; we zijn momenteel The Hobbit trilogie aan het kijken, en willen daarna de LOTR-trilogie weer eens zien. Ook zijn we begonnen aan Black Mirror; we hebben nog niet zoveel afleveringen gezien, maar ik vind het heerlijk dat de afleveringen allemaal individuele verhalen zijn. Op die manier kan je kijken wanneer je wilt, zonder dat je iets vergeten bent of iets dergelijks. 

O, en ik ben begonnen aan Temptation Island. Ik hoor er weer bij. Ik had werkelijk nog nooit een aflevering of seizoen gezien, maar ik werd er vorig jaar al mee doodgegooid op de radio 's ochtends, waardoor ik oprecht het idee had dat ik iets miste (en met iets bedoel ik natuurlijk niets, want het gaat nergens over). Dus ik doe dit jaar ook mee hoor! No worries!

6 opmerkingen:

  1. Leuke post!! En wat cute die laatste foto :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel plezier met Carnaval geniet ervan xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeeej carnaval! Veel plezier! Die van mij ziet er ongeveer hetzelfde uit als die van jou :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wauw. Al zeven boeken gelezen dit jaar. Dat gaat goed. Autumn van Ali Smith ga ik meteen eventjes opzoeken omdat je er zo enthousiast over bent :) +Wat een lieve foto van de kat. Schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve foto van jullie kat! Herkenbaar wat je zegt over je werk niet mee naar huis willen nemen, dat vind ik ook niet zo fijn (maar het is bij docenten bijna onvermijdelijk helaas). Hopelijk heb je een fijne carnaval gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Carnaval was wel weer leuk he! :))) Lief katje trouwens! xx

    BeantwoordenVerwijderen