donderdag 18 februari 2016

Hello February...



Nu we alweer bijna aan het aftellen zijn voor maart, vond ik het tijd mijn maandelijkse update maar weer eens te plaatsen. Beter laat dan nooit, toch? Toch?!

Study

Er zijn twee grote redenen waarom ik de laatste tijd zo afwezig ben en waardoor deze update zo laat is. Ten eerste; mijn studie. Januari heb ik grotendeels besteed aan het stressen om papers, portfolio's, onderzoeksverslagen en mijn masterthesis; de eerste weken van februari heb ik besteed aan het stressen om het op tijd binnenkrijgen van de punten van die portfolio's, onderzoeksverslagen en mijn thesis. Na behoorlijk wat e-mails aan twee docenten, mijn begeleider en de studie adviseur (en een belletje naar het secretariaat), kan ik nu eindelijk zeggen dat ik alles binnen heb; mijn Master of Science is afgerond. Ik heb mijn diploma aangevraagd en als het goed is kan ik 3 maart mijn scriptie presenteren en diploma ontvangen. Love it. Het is zo'n bizar gevoel. Ik ben de laatste dagen ontzettend moe, waarschijnlijk van de stress en drukte, maar ook ontzettend blij. Het gevoel om na een dag werken thuis te komen en letterlijk niets te doen te hebben (en ook niet zo'n stemmetje in je hoofd te horen: "je moet nog een paper schrijven!") is onwerkelijk voor me. 

Overigens heb ik mezelf gelijk getrakteerd op de dag dat duidelijk was dat alle punten binnen waren; ik kocht voor mezelf een nieuwe Harry Potter-box set met de Engelse boeken. God, terwijl ik dit typ realiseer ik me pas hoe dit klinkt. Een 23-jarige studente die na het behalen van haar Master het niet op het zuipen zet (al heb ik wel champagne gedronken én was het een dag na carnaval (dus genoeg bier op voor de rest van het jaar) én moest ik de dag erna om 6 uur 's ochtends werken), maar een set Engelse Harry Potter boeken koopt. Sukkel


Carnaval

Maar, ik heb dus carnaval gevierd. Normaal besteed ik daar een aparte blogpost aan, maar door de drukte is het er niet van gekomen. Een kleine samenvatting; vrijdagmiddag als Zorro in Breda, zaterdagavond als Mexicaan-achtig-iets in mijn dorp, zondag overdag als Muis bij een grote optocht, maandag overdag als zebra in Breda, dinsdag in mijn pyjama op de bank. Ik heb weer een topfeestje gehad met mijn vriendinnen (en mijn dronken vriend), maar moet nu weer even afkicken van het slechte eten en drinken. 'T Leven gaat door.

Overigens ben ik 1 februari met vriendlief naar The Revenant geweest; onwijs lang en langdradig, maar toch ontzettend gaaf, als je er maar op voorbereid bent. Aankomende zondag (14 februari, lekker burgerlijk) gaan vriendlief en ik uiteten en naar Deadpool (edit: ik schreef deze blogpost vorige week dus al, Deadpool was awesome). Grotendeels omdat ik mijn Master binnen heb en we vorige week vijf en een half jaar samen waren (ugh, klef), en een heel klein beetje omdat het Valentijnsdag is. Oké, we hebben gewoon zin in een hapje en een filmpje. Vooral het filmpje; de trailers voor Deadpool zijn insane. 

TBR/Leeslijstje Februari


Gelezen in Januari




2 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met je Master of Science! Dat gevoel om niks te hoeven doen als je thuiskomt lijkt mij ook wel heel fijn haha. Naar Deadpool ben ik ook nog benieuwd :)

    BeantwoordenVerwijderen