woensdag 14 januari 2015

Plog 29-12-14

De maandag voor Oud en Nieuw had ik een rustig dagje. Ik had nog kerstvakantie en hoewel ik natuurlijk al genoeg voor mijn studie kan doen in zo'n vakantie (voor aankomende deadlines bijvoorbeeld), studeer ik uiteindelijk altijd vrij weinig (waar ik nu voor moet boeten ;)). Neem een kijkje in mijn leven, tijdens een zeer rustig dagje; volgende keer zal ik mijn plog weer wat beter plannen.




Goedemorgen! Nee hoor, ik had niet om kwart voor vier 's nachts mijn wekker gezet. Maar dat was wel de tijd die ik zag voordat ik ging slapen. In de avond had ik wat literatuur voor een paper gelezen, waarna ik eigenlijk ook nog wel een film wilde zien. Dan maar lekker uitslapen in de ochtend... rond elf uur doe ik de gordijntjes open; it's a beautiful day. 


 Ik ben echt verliefd op mijn nieuwe slaapmaskertje en ik slaap er dus ook echt mee. Ik start langzaam op met een YouTube-video van MercysBookishMusings.


Tijd voor brunch. Ik eet twee pistoletjes; één met cranberry paté en één met roomboter. Heerlijk, die kerst leftovers (kerstboom op de achtergrond!). Daarbij drink ik een Latte Machiato.


Mijn ochtendritueeltje begint met het schoonmaken van mijn gezicht, dagcrème opsmeren (doe ik pas sinds kort aangezien mijn huid zo droog is door het koude weer), mijn lenzen indoen en mijn pilletjes nemen (de pil, calcium en vitamine D tablet en allergie pil).


Ik ben echt verslaafd aan mijn nieuwe Death By Chocolate palette en Candy Queen of Hearts blusher van I Heart Makeup. Binnenkort komt hier een review van online, I promise. 



Zoals ik al zei, I promise. Ik heb al behoorlijk wat foto's gemaakt, dus in feite hoef ik alleen het artikel nog te schrijven. Hier bewerk ik de foto's.


Bed verschonen! Ik ben echt verliefd op mijn panterprint dekbedovertrek...


Candy canes! Deze mini zuurstokjes smaken naar pepermunt, waar ik echt gek op ben! Deze candy canes zaten in het cadeauspel wat we met kerst bij mijn vriend speelden en ik kreeg ze mee naar huis (ironisch, aangezien ik ze ook zelf gekocht had; ach, je moet kopen wat je zelf ook wil hebben hè?).


Met moeders ga ik nog even boodschapjes doen. Aangezien er nog best wel wat sneeuw ligt, besluiten we te lopen (de parkeerplaatsen bij de supermarkten in ons dorp waren ware schaatsbanen). De grote boodschappen doen we de dag erna wel; vandaag alleen het noodzakelijke.


Nog even snel een outfitfoto; deze trui heb vorig jaar bij de Primark gekocht. Vind 'm nog steeds ontzettend gaaf. Ook eet ik nog een focaccia als late lunch.


Ik werk nog wat aan mijn blog, iets wat ik in de vakantie veel meer had willen doen, maar zelfs daarvan heb ik vrije tijd genomen. Bovenstaande blogpost over mijn Kerst nagels staat al online.


Na het eten (ik vergeet altijd foto's te maken van mijn avondeten) kijk ik het begin van The Desolation of Smaug, de tweede film in The Hobbit-trilogie. 's Avonds gaan mijn ouders, mijn vriend en ik naar de laatste film (so excited!) dus ik wil nog even een verfrissing. Maar zoals de meeste films in deze serie, duurt de film ontzettend lang; 161 minuten. Dat ga ik niet meer halen... Dan maar een klein stukje kijken.


Movietime! Ik pak een grote bak zoute popcorn en een Coca Cola Cherry, and I'm ready to go. Ik vond het echt een onwijs toffe film. Het verhaal was weliswaar een beetje onsamenhangend, de actie en effecten waren super. Misschien dat ik er nog een review over ga schrijven.

Rond 12 uur waren we thuis en daarna zijn we snel onder de dekens gedoken. Slaap lekker!

15 opmerkingen:

  1. Heel leuk overzicht. Je slaapmasker vind ik nog steeds te leuk! Door jouw foto's heb ik ook echt zin om naar de bios te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk allemaal :-D Dat palette ziet er echt grappig uit!

    xoxo
    Dascha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke plog! Ik heb vorige week de hobbit opgenomen, die kwam op televisie. Ik ben benieuwd, ben altijd al een groot fan van lord of the rings geweest =)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuke plog! ik wil de Chocolate Bar ook nog hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke plog! Ik vind het wel knap dat je om 3.41 uur ging slapen en dan rond 11 uur weer wakker bent; als ik dat doe en ik ben dan weer wakker ben ik altijd zo moe haha! Ben wel heel benieuwd naar de nieuwe Hobbit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aaah leuk dat je de laatste film bent gaan kijken van The Hobbit! Ik vond hem ook echt goed! Wel vond ik dat er nog een paar dingen onduidelijk waren bij het einde, maar behalve dat was hij super!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg leuk om te zien! Ik vind je trui van de Primark er zo leuk uitzien. Zelf ben ik ook wel heel erg benieuwd naar The Hobbit, maar ik wacht nog even tot die op dvd te krijgen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Slim om de vorige The Hobbit nog effe boven te halen om je geheugen op te frissen, dat had ik ook moeten doen! Enneuh, cranberry paté, wat is dat? Klinkt lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat goed dat je vit D inneemt! Het helpt enorm tegen winter depressie. Ik gebruik de vloeibare versie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke plog! Ik vind het altijd leuk om een soort kijkje achter de schermen te krijgen achter iemands blog! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een onwijs leuke plog! Ik vind dat palette er super leuk uitzien ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel leuk overzicht van wat je zoal gedaan had ;-)
    Wauw zo een prachtige palette!

    Happy Friday Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ahh, ik vind die candy canes zo leuk! Wil ze ieder jaar met kerst weer kopen, maar doe het toch ook iedere keer weer niet. Ben niet zo'n grote sweets fan en ben dan bang dat ze tien jaar in de kast liggen :-) The Hobbit vond ik ook erg vet! Vooral omdat The Hobbit was, toegegeven, want ik vond dit deel wel minder 'realistisch' (voor zover dat kan in een fantasy film, hehe) dan de andere delen ... X

    BeantwoordenVerwijderen