maandag 24 maart 2014

Ebay Foundation Kwast

Elke dag gebruik ik de Silk Finish kwast van Zoeva om mijn foundation mee aan te brengen. Voorheen gebruikte ik altijd mijn handen, maar sinds ik de Silk Finish kwast gebruik, kan ik niet meer zonder. Op Ebay kwam ik een soortgelijke kwast tegen; alleen voor een aanzienlijk lagere prijs. Vandaag laat ik zien wat ik van de kwast vind.


De kwast lijkt erg veel op de kwasten van Real Techniques en dat is vast geen toeval. Ik heb zelf geen Real Techniques kwasten in mijn bezit dus ik kan niet zeggen of deze variant een daadwerkelijke dupe is. Wel zal ik de kwast vergelijken met mijn Silk Finish kwast van Zoeva. 

Deze kwast is in meerdere kleuren verkrijgbaar en daarnaast ook in vier andere varianten (poeder, blush, stipple). Ik heb de kwast bij deze verkoper gekocht voor €2,74.



De vorm van de kwast komt vrijwel overeen met die van mijn Silk Finish kwast, namelijk rond en bol. Ik merk wel gelijk dat de haartjes een stuk minder stevig zijn dan die van mijn Silk Finish kwast. Wel zijn de haartjes ontzettend zacht, wat me meevalt. Het roze kleurtje van het handvat vind ik ook erg leuk en ook het feit dat je 'm neer kan zetten (zoals bij een Real Techniques kwast) is zeer praktisch.

Bij gebruik werkt de kwast goed, alleen vind ik de stevige haartjes van de Silk Finish kwast toch wel aanzienlijk fijner. Doordat deze kwast niet zo stevig is, is het moeilijker om de foundation mooi, egaal en dik aan te brengen. Ook vallen er tijdens het gebruik veel haartjes uit, die vervolgens in mijn foundation op mijn gezicht blijven hangen. Zelfs na meerdere aparte keren in gebruik, blijven er haartjes uitvallen (al wordt het wel minder). Als ik de kwast enkele keren over mijn gezicht heb gewreven, zie ik zo losse haartjes uit de kwast steken die ik er zo uit kan trekken.


Al met al ben ik niet ontevreden over deze kwast, alleen komt die ook bij lange na niet aan de kwaliteit van mijn Zoeva kwast. Ik ga de kwast gebruiken (ik leg 'm namelijk bij mijn vriend neer, dan hoef ik mijn Silk Finish kwast niet elke keer mee te nemen) maar ik zie het zeker niet als gelijke van de Zoeva kwast. Als je de Zoeva (of Real Techniques) kwasten te duur vindt, kun je deze kwast proberen.

Ebay Foundation Kwast
Prijs: €2,74
Waar: Ebay
Een foundation kwast die zich voordoet als een Real Techniques dupe, maar qua kwaliteit een stuk minder is. De kwast heeft minder stevige haartjes en bovendien vallen de haartjes (zeker bij het eerste gebruik) uit. Toch kan met deze kwast goed foundation worden aangebracht. De kwast is in meer kleuren te verkrijgen en daarnaast in meerdere varianten beschikbaar. De prijs is bovendien ontzettend laag.

24 opmerkingen:

  1. Klinkt goed, en ziet er ook goed uit. Jammer van de paar losse haartjes, maar de prijs is echt geweldig! I Love Ebay ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb deze ook alleen dan in een gouden kleur, vind hem erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben echt niet zo voor fakes zoals dit. Een dupe met een andere naam, oke, maar gewoon een totale copy paste? Nah. geef mij dan maar gewoon het origineel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het probleem van het origineel is alleen dat er meestal een hoge prijs tegenover staat en dat moet je er wel voor over hebben. Ik vind het een goede vervanger (of in mijn geval extra) van het origineel en daarnaast is het ook leuker om een product voor zo'n prijsje uit te proberen. Maar ik begrijp je ook wel, het is natuurlijk niet eerlijk tegenover het originele product. X

      Verwijderen
  4. Ik heb ook een dupe en inderdaad, er vallen gemakkelijker haartjes uit:(

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt me een fijne kwast voor dat prijsje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmm, hij klinkt wel oké, maar niet echt heel erg supergoed. Nu kan je voor die prijs natuurlijk niet zo veel verwachten. Fijn dat hij in ieder geval nog een doel heeft gevonden en je hem bij je vriend neer gaat leggen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor die prijs wilt ik hem best een keer proberen! Wel een goede en duidelijke review.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke review heb je ervan gemaakt. Ik gebruik zelf geen kwasten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijkt me best een fijne kwast voor die prijs!!
    Ik ga hem ook aanschaffen :D
    liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dankjewel voor deze review! Is een kwast gebruiken echt fijner dan je handen? Ik gebruik altijd alleen maar mijn handen omdat ik geen dikke laag wil ): ben altijd bang dat je met een kwast of een sponsje een pancacke effect krijgt.

    xxx Anna
    A Tale of Two Shoes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind van wel! Vooral omdat ik op sommige plekken mijn foundation dan meer kan stapelen zonder dat het pancake-achtig wordt (maar dan wordt het dus wel een dikke laag, alleen dat kun je echt zelf bepalen), maar ik vind ook dat ik mijn foundation er egaler en beter verdeeld mee kan aanbrengen. Bovendien vond ik het vreselijk irritant dat ik na het aanbrengen van mijn foundation gelijk mijn handen moest wassen (ik breng mijn make-up niet boven de wasbak aan). X

      Verwijderen
  11. Voor dat kleine prijsje klinkt hij erg goed! Ik ben ook echt gek op mijn Zoeva kwasten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij klinkt wel goed voor dat prijsje, jammer van de minpuntjes maar dan kan ik wel omheen kijken ! Prettig review:)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Voor die prijs lijkt het me een prima kwast :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het prijsje is fijn en hij ziet er ook goed uit! Jammer dat de kwaliteit van de haartjes dan tegenvalt. Ik vind het handvat ook heel leuk en het is inderdaad praktisch als een kwast kan staan :) . Fijne review, die uiteindelijk toch best positief is!

    Xjes Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb deze ook, en nog wat andere, en hij is zo fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijne review! Ik ben nu wel benieuwd geworden naar die van Zoeva!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Klinkt als een prima kwast voor die kleine prijs! :-)

    BeantwoordenVerwijderen