dinsdag 14 mei 2019

Mijn Jaar In Boeken 76 - 80




The Last Council toonde voor mijn gevoel net wat meer humor dan de overige delen. Ik vind Cogsley en het kleine babydraakje echt een leuke toevoeging. ~


Prince of the Elves was één van mijn favorieten! Het wordt allemaal wat donkerder, en het voelt alsof we nu volledig in het verhaal zitten (dat zich op een hoog tempo vordert). Daarnaast, die illustraties.. nondeju, blijven fantastisch.
~


Hoewel nog steeds prachtig geïllustreerd en erg vermakelijk, vond ik Escape from Lucien iets minder dan de rest. Het verhaal vorderde voor mijn gevoel iets langzamer, en ik begreep niet helemaal waar we heengingen. ~


Geen idee wat hier gebeurt. We gaan in Firelight naar een nieuw eiland, Algos Island, om verloren herinneringen terug te halen... Het wordt een beetje een tijd reis. Wel interessant blijf ik de interactie tussen Emily en haar amulet vinden, die duidelijk andere bedoelingen heeft. En ik ben dit deel alsnog vier sterren gegeven, dus eigenlijk mag ik ook niet klagen. ~


Meh, Supernova was het niet echt voor mij. Ik vind het idee heel interessant, van Emily die haar weg kwijtraakt en opgeslokt wordt door het amulet. Maar ik heb gewoon heel weinig (tot niets) met haar broertje Navin. Dus wanneer het gehele deel vervolgens alleen nog maar terugvalt op Navin, is het niet helemaal mijn ding meer... Ik ben wel heel benieuwd waar het verhaal in het volgende deel naar toe gaat...~


1 opmerking: