zaterdag 24 november 2018

Hello November



Herfstavonden

Het heeft even op zich laten wachten dit jaar, maar de kou is inmiddels gearriveerd. Enkele weken terug konden we nog genieten van de meest prachtige kleuren om ons heen, maar inmiddels zijn de meeste bladeren gevallen; winter is nabij (hoewel Winter is coming hier inderdaad ook heel toepasselijk was geweest, vind ik het momenteel te pijnlijk deze referentie te maken; het duurt niet alleen nog een half jaar voordat het laatste seizoen uitkomt, ook heeft George R.R. Martin besloten deze herfst een gigantisch boek uit te brengen over de geschiedenis van huis Targaryen waar werkelijk niemand om heeft gevraagd, terwijl we wel allemaal al járen wachten op The Winds of Winter.) Het is weer even wennen aan de kou, maar ik hou er wel van; zo is het een goed excuus om op zondagen de hele dag je huis niet te verlaten en alleen maar Red Dead Redemption 2 te spelen of boeken te lezen. Prima.

Journal

Ik ben sinds kort ook begonnen aan een ‘journal’. Ik ben toch een beetje meegesleept door de Bullet Journal hype van het laatste jaar, en heb mijn eigen variant erop bedacht. Of in ieder geval, het idee kwam in me op terwijl ik de biografie over Leonardo Da Vinci las van Walter Isaacson; da Vinci hield tijdens zijn leven altijd notitieboeken bij. Vol met ideeen, lijstjes, aantekeningen, schetsen, onderzoeken... van alles. Het idee dat je later terug kan kijken op je gedachtes in een bepaalde tijd, vind ik onwijs interessant (deze blog stelt dat in zekere mate ook voor). Dus sinds augustus heb ik een boekje waarin ik alles noteer wat me bezighoudt; interessante artikelen, goede boeken die ik gelezen heb, hoogtepunten, foto’s... Heel fijn om je gedachten op een creatieve manieren op een rijtje te krijgen.


The Haunting of Hill House

Tegenwoordig kijk ik niet zoveel serie’s meer, maar als ik dan ergens verknocht aan raak vlieg ik er ook doorheen. Het was alweer een hele tijd geleden sinds een dergelijke serie op mijn pad was gekomen (volgens mij waren de laatste The Sinner (al is daar inmiddels een tweede seizoen van uit zag ik...) en Dark). Onlangs begon ik aan The Haunting of Hill House; een Netflix horror serie met Michiel Huisman, geïnspireerd door het gelijknamige boek van Shirley Jackson. Ik keek de eerste aflevering op zondagochtend, moest mezelf die avond met moeite naar bed sleuren met nog maar één aflevering te gaan en heb de serie maandag toen ik thuiskwam van werk dus gelijk afgekeken. Heerlijk. Aanradertje dus! 

Komende weken hoop ik weer wat meer series en films te kijken; deze koude maanden zijn daar perfect voor. Ook perfect voor het lezen van boeken natuurlijk! Moeders en ik hebben onlangs ons traditionele jaarlijkse dagje naar Rotterdam weer gehad; ooit ontstaan om Sinterklaasinkopen te doen, maar nu met winkels als Bol.com is dat eigenlijk niet meer nodig. We gaan nu dus vooral om inspiratie op te doen, bij te kletsen, lekker te lunchen maar vóóral om de heerlijke boekenwinkel Donner te verkennen. Met een strijdplan wandelen we naar binnen ("oké, we zien elkaar weer over een uur? waar? als je me eerder nodig hebt moet je appen"), en ik wandel altijd met enkele boeken naar buiten. Heerlijk. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten