maandag 16 april 2018

Paasweekendje




De periode van de "gratis" vrije dagen is weer aangebroken, en ik ben van plan daar optimaal van te profiteren. Voor mij houdt dat vooral in; veel lekker eten, drinken, mooie plekjes bezoeken en vooral ook heel veel niets doen. Vandaag deel ik mijn paasweekendje met jullie.


Vrijdagavond had ik een "teamuitje" (hapje eten & drankje doen met collega's in Eindhoven). Omdat ik niet op vrijdagmiddag tot 5 uur wilde werken, en al genoeg uren had gemaakt, ging ik om 3 met een collegaatje/inmiddels-zeer-goed-vriendinnetje naar haar huis (mijn appartementje in Breda was namelijk ietsje verder weg...) en samen keken we Temptation Island; heerlijk. Daarna sloten we samen aan bij het teamuitje en uiteindelijk was ik rond half 1 thuis. Prima avondje!

Aangezien vriendlief en ik verder vrijwel niets hadden gepland in het lange Paasweekend, leek het mij leuk een mooie stad te bezoeken. We besloten zaterdag naar Leuven te gaan.


Na vijf kwartiertjes rijden, waren we rond half 11 volgens mij in de Belgische stad gearriveerd. We bezochten het stadhuis, de Sint Pieterskerk en de Universiteitsbibliotheek. Allemaal onwijs mooi en op wandelafstand. Deze week komt er nog een aparte blogpost met foto's van Leuven online, maar ik vond het een zeer mooie stad.


In Leuven bezochten we nog wat winkels (waaronder een uitgebreide tweedehands boekenwinkel) aten we nog een (gigantische) lunch en toen gingen we weer huiswaarts. Hierboven mijn "buit"; De Wereld van Sofie va Jostein Gaarder, Moab Is My Washpot van Stephen Fry en Nostromo van Joseph Conrad (in een zeer mooie editie).

's Avonds aten vriendlief en ik "Tortizza's" uit het Chickslovefood kookboek, las ik één van mijn Penguin Moderns en keken we onder het genot van nóg meer eten en drinken Guardians of the Galaxy Vol II.


Zondag heb ik vrijwel géén foto's gemaakt (terwijl ik toen al wist dat ik een blogpost over mijn paasweekendje online wilde zetten, dus dat geeft maar weer aan hoe goed ik een dergelijk idee in de praktijk opvolg...).

Vriendlief en ik hadden een heerlijk ontbijtje, zijn rond 3 uur richting mijn ouders gefietst, waar we eerst door het bos gewandeld hebben, en toen samen "gebakplaat" hebben (is dat een werkwoord?). Gevoelsmatige een klassieke én heerlijke paaszondag.


En toen was het laatste dagje van dat paasweekend alweer aangebroken -tevens de "gratis" vrije dag- en zowel vriendlief als ik hebben niet heel veel gedaan. Ik reed rond 8:15 richting mijn vader en samen zijn we de dag gestart met een hardlooprondje in het bos, waarbij we Schotse hooglanders zagen, spechten hoorden en víer reeën zagen staan en na een nieuwsgierige blik op ons weg zagen rennen. Prima begin van de dag.Toen ik thuiskwam begonnen vriendlief en ik weer aan een paasontbijtje. Verder heb ik die dag een beetje gelezen, een spelletje gespeeld en 's avonds aten we zelfgemaakte Fish and Chips.

Laat Koningsdag, Hemelvaart en Pinksteren maar komen.

3 opmerkingen:

  1. Wat is het prachtig daar! Ik kan niet wachten op de feestdagen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een heerlijk weekendje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuke momentje heb je gehad in je vrije weekje...
    Is altijd super leuk om dan der van genieten..

    BeantwoordenVerwijderen