zaterdag 11 november 2017

Hello November


“This planet has - or rather had - a problem, which was this: most of the people living on it were unhappy for pretty much of the time. Many solutions were suggested for this problem, but most of these were largely concerned with the movement of small green pieces of paper, which was odd because on the whole it wasn't the small green pieces of paper that were unhappy.”
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy - Douglas Adams

Donkere en Koude Dagen

Het is laat licht en vroeg donker, en die eerste minuutjes in de auto 's ochtends voelen ineens weer heel koud. Dit nieuwe ritme is altijd weer even wennen, maar ik moet toegeven dat het vroege opstaan me voorlopig nog verrassend voorspoedig afgaat. Mijn werktijden zijn flexibel (zo lang ik mijn uren maar maak) en afgelopen zomer ben ik begonnen met het vertrekken vóór de echte files de A85 overmeesteren; dat houdt in dat ik 's ochtends mijn warme appartementje tussen 6:10 en 6:20 verlaat, en 's middags tussen 15:00 en 15:30 weer huiswaarts probeer te gaan. Ik was even bang dat ik dat ritme kwijt zou raken wanneer het weer donker zou zijn als ik zou vertrekken, maar het valt niet tegen.
Work

Misschien leuk als ik jullie ook nog een beetje op de hoogte hou van mijn werk... Sinds december vorig jaar werk ik fulltime in Eindhoven via een detacheringsbedrijf bij een vrij groot bedrijf als Functioneel Applicatie Beheerder, en komende maand ga ik mijn vaste contract tekenen. Daarnaast heb ik onlangs geregeld dat ik één dag in de week thuis kan werken en aangezien ik uit Breda kom, scheelt dat een hoop. Het gaat voorlopig nog voorspoedig dus. Momenteel is het wel erg druk op mijn werk, maar hopelijk dat dat over een paar weken weer terugvalt in het normale ritme...


The Portable Magic of Books and Movies

Afgelopen weken heb ik naar de vijf boeken uit "de trilogie" van Douglas Adams' The Hitchhikers Guide to the Galaxy geluisterd onderweg van en naar werk (via Storytel). Het eerste boek vond ik fantastisch, de overige vier waren slechts "vermakelijk". Ik raad de audioboeken echter wel van harte aan; het eerste deel is gelezen door Stephen Fry (hij heeft ook de Engelse varianten van de Harry Potter boeken gedaan) en de overige vier door Martin Freeman. Ook las ik Origin van Dan Brown; weer een oude vertrouwde page turner, vol historische, culturele, wetenschappelijke en artistieke feitjes. Momenteel lees ik Sleeping Beauties van Stephen King. 

Daarnaast zijn vriendlief en ik tijdens Halloween naar The Shining geweest in Pathé; één van mijn favoriete horrorfilms, waar ik voor mijn Master (of Bachelor...?) zelfs een essay over heb geschreven. Vriendlief was echter niet heel erg onder de indruk; sowieso is horror niet echt zijn ding, maar één van de hoofdpersonages in The Shining (Wendy) heeft vooral aan het einde wat behoorlijk irritante scènes (ze rent ook echt geniaal). Ook is Stranger Things natuurlijk weer begonnen. Wij moeten nog iets van drie afleveringen en dan zijn we door seizoen twee heen...


1 opmerking:

  1. Wat fijn om te lezen.
    Pff ik zelf hou zo niet van die donkere dagen.
    Ben eerder een mens die van licht hou en van de warmte.

    BeantwoordenVerwijderen