dinsdag 13 mei 2014

Shoplog Rotterdam & Schoententoonstelling Kunsthal

Een paar weken terug gingen mijn moeder, zus en ik samen naar Rotterdam voor een dagje shoppen. We besloten de dag goed te beginnen met een ochtendje "cultuur" en gingen naar de Kunsthal waar momenteel een schoenententoonstelling is. Daarna zijn we in Rotterdam goed geslaagd. Vandaag laat ik jullie wat foto's van de tentoonstelling zien en daarnaast de aankopen die ik gedaan heb.





De schoenententoonstelling in de Kunsthal was ontzettend leuk. Onwaarschijnlijk veel verschillende schoenen, uit allerlei verschillende tijdsperiodes. De blauwe Manolo Blahnik rechtsboven is bijvoorbeeld dé schoen uit de Sex and the City-film die Carrie in het appartement van Big en haar achterlaat. De glitterschoen op de onderste collage (links) heeft als hak het Empire State Building. De schoenen rechtsonderin zijn veredelde Hollandse klompen. Zeker een aanradertje!


De eerste winkel die we inliepen was de Bershka. Hier kom ik vrijwel nooit, omdat de winkel niet in Breda zit. Toch zag ik gelijk verrassend veel leuke dingen hangen. Ten eerste deze groene, high waisted short. Ik denk dat die ontzettend leuk staat met een wit los shirt of blousje. De precieze prijzen weet ik niet meer, maar volgens mij was deze rond de €15.


Deze kobaltblauwe blouse trok gelijk mijn aandacht. Ik vind dit een onwijs leuke kleur. Ook leuk te combineren met felle roze lippen of nagels! €10


Tot slot kocht ik bij de Bershka deze mintgroene trui. Ik vond het stofje erg mooi en ook niet te dik, waardoor het ook voor de lente geschikt is. Daarnaast heeft de achterkant een leuk detail doordat er een gat zit met daarboven een mooie, zwarte strik. €15


De skaterrokjes zijn helemaal hip en ik loop weer eens ontzettend achter, dus het leek me leuk er ook één te kopen. Ook leuk te combineren met mijn onlangs gekochte crop tops van de Forever21 en H&M (die laatste komen hieronder nog aan bod). Het rokje komt van de Vero Moda.


Bij de H&M kocht ik dit zomers jurkje, wat vooral fijn is voor over je bikini, met gekleurde bladeren erop. Ik heb 'm ook al meerdere keren gedragen als shirt door de puntjes een beetje in mijn broek te doen. €10


Bij de H&M kocht ik ook deze slippers. Vorig jaar zijn mijn teenslippers kapot gegaan en behalve sandalen had ik nu niets meer. Ik vind de rietslippers altijd leuk en het roze kleurtje maakte het natuurlijk wel af.


Hoewel ik bij Yves Roches eigenlijk in de rij ging staan voor iets anders, werd ik gegrepen door een flesje met body spray. En toen ik de heerlijke geur eenmaal rook, kon ik het niet laten de olie met diezelfde geur ook mee te nemen. Deze lijn ruikt zó ontzettend lekker en zomers. De bodyspray was €5,- en de olie €5,95.


Waar ik eigenlijk voor in de rij ging staan, was dit: drie lippenbalsems voor €5 (of iets in die richting). Ik kocht drie verschillende soorten. Altijd handig om los in je tas te gooien.


Bij de Six kocht ik deze ketting met pastelkleurtjes, voor €4,95. Lekker vrolijk en perfect voor de lente en zomer, om wat kleur aan je outfit toe te voegen.


Aangezien ik nog niets oranjes had voor Koningsdag (en dat wel groots ging vieren op het 538 feest in Breda) besloot ik dit leuke bloemenhaarbandje bij de Claire's mee te nemen. Uiteindelijk kocht ik bij de Pieces ook nog een oranje sjaal, had ik mijn nagels oranje gemaakt en met op de ringvinger een rood-wit-blauw-vlaggetje en had ik Koningsdag armbandjes van de Kruidvat om, dus ik was helemaal in stijl.


Deze prachtige clutch is mijn nieuwe favoriete tasje. Er zit ook nog een ketting in (zilver) waardoor je 'm over je schouder kan dragen. Het tasje komt van de Six en kostte €16,95.


Tot slot kocht ik bij de H&M in Breda ook nog wat dingetjes, maar het leek me een beetje nutteloos daar een aparte shoplog voor te maken. Ten eerste dit onwijs leuke shirt waar helaas inmiddels al een klein gaatje in zit, net boven het zakje, dus dat moet ik even naaien. €9,95


Ook kocht ik dit lange vest. Ik vind het een heel leuk stofje (net zoiets als bij het shirt) en ik heb één lang vest wat ik ontzettend vaak draag, dus het leek me voor de variatie handig nog zoiets te hebben. €9,95


En ik kocht nog twee crop tops. Deze zijn iets makkelijker te dragen dan de twee die ik bij de Forever21 kocht, omdat mijn bh niet doorschijnt en het dus niet uitmaakt dat ik er geen hemdje onder kan dragen. Ik vind vooral de mintgroene variant met "Pretty Daisy" leuk! Op de grijze staat, "J'aime les mauvais garcons", dus "ik hou van slechte mannen/bad boys". Nou is dat niet echt het geval bij mij, maar desalniettemin erg leuk. Beide crop tops kostte €7,95 p/s.

18 opmerkingen:

  1. Waaaauw, wat een hoop mooie nieuwe items. De pastelkleurige shirtjes vind ik erg leuk. De statement ketting met kleurtjes is ook prachtig! En je clutch van Six vind ik ook helemaal super <3 Leuke stijl heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke aankopen! Die clutch met kant is prachtig! Ik ben ook benieuwd naar de Monoï reeks van Yves Rocher, die ziet er goed uit.

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke aankoopjes! Ik moet zeggen dat ik verliefd ben op je Vader-shirt. Je hebt hem misschien niet nu gehaald, maar hij is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha thanks, vind 'm zelf ook nog steeds ontzettend gaaf! Jaartje geleden bij de H&M gekocht volgens mij. X

      Verwijderen
  4. Wat een leuke aankopen! De crop tops vind ik echt heel erg leuk. De bodysprays lijken me ook erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie aankopen! Ik vind je clutch geweldig! Super mooi met een stukje kant, i like it <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke aankopen ! Je crop tops vind ik echt tof !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuke aankopen, vooral dat tasje vind ik erg mooi! Die bodyspray heb ik onlangs ook gekocht, echt een heerlijke geur!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt echt leuke aankopen gedaan meis. Die tas en je statement ketting vind ik heel erg leuk. liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele leuke aankopen heb je gedaan! Ik vind die kobaltblauwe blouse en het lange vest ook zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoveel leuks zeg! Je staat echt heel goed met een cropped top, je hebt er echt het figuurtje voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hele leuke items heb je gescoord meid heel tof! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt heel veel leuke spulletjes gescoord, lekker vrolijke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. leuke shoplog. ik vind je short en tasje/clutch het leukst!

    BeantwoordenVerwijderen