dinsdag 11 juni 2013

Summer Shoplog

Dat het lang geleden is dat ik een shoplog heb geplaatst, wil niet zeggen dat ik niets koop. Hoewel ik qua beauty over het algemeen in een no-buy zit (zoals je hier kon lezen), is er in mijn garderobe totaal geen sprake van geen nieuwe aanvoer. Het lijkt wel of ik het niet kunnen kopen van beauty artikelen probeer te compenseren met kleding. Dus ik heb mezelf een halt toe geroepen. Die halt kwam echter wel pas nà mijn summer-shopping spree. Ik ben in Breda geweest, in Goes én in Hoofddorp om mezelf te buiten te gaan. Vandaag laat ik jullie zien wat ik heb gekocht.


Overigens, voor de geïnteresseerden: de shopsteden. Breda is mijn vertrouwde stadje en ik weet er mijn weg goed, waardoor het heerlijk shoppen is. Er zitten veel winkels en deze zitten over het algemeen allemaal in een lange winkelstraat, waar geen auto's mogen rijden -dus je kan heerlijk onbezorgd wandelen van winkel naar winkel. Daarnaast is de Grote Markt dichtbij en een geschikte plek om met lekker weer even een drankje te doen en de aankopen te overzien. Goes is op zich al een prachtige stad, maar heeft ook verrassend veel leuke winkels. Behalve de bekende winkels als Sasha, H&M en Vero Moda (wauw, zó mooi en groot) ook veel leuke, kleine, onbekende winkeltjes. Ten slotte Hoofddorp. Deze stad ligt net voorbij Schiphol. De reden waarom mijn zus en ik hier naartoe gingen, was de Primark. We gaan normaal naar Rotterdam maar waren ook wel eens nieuwsgierig naar wat anders. Behalve dat de Primark hier heel centraal ligt en nog steeds lekker groot is -en volgens mij wel wat rustiger- biedt Hoofddorp nog veel andere leuke winkels. Bijvoorbeeld een onwijs grote Sting, een America Today, Only, Vero Moda, H&M en een New Yorker.


Korte broekjes! Het is weer tijd om die benen te laten zien. De twee linker broekjes zijn hetzelfde, alleen in verschillende kleuren -beige & legergroen- en komen van de H&M -€9,95. Het rechter broekje vind ik het gaafst. Ik hou wel van korte spijkerbroekjes en deze is net wat unieker door het toffe Aztek patroontje. Dit broekje heb ik bij de Sting gekocht en kostte €29,95 (akelig duur voor zo'n klein stukje stof).


Animalprints! I love them! Al sinds ik me kan herinneren ben ik gek op panterprint. Ik heb er eigenlijk ook al veel te veel van, maar toch kon ik dit stoere hemdje niet laten liggen. Daarnaast heb ik eenzelfde gekocht maar dan met zebraprint. Ze zitten beide lekker los en zijn van een luchtig stofje. Gekocht bij de Only (of Vero Moda?) voor €16,95 p/s.


Dit gave blousje -weet met een Aztek patroon- komt van de Sting. Hij is redelijk lang, is doorzichtig, heeft knoopjes en een schattig kraagje. Aan het kraagje zitten ook nog twee gouden hoekjes. Love it! -€29,95


Deze kledingstukken komen beide van de H&M. Het witte hemdje heeft kant aan de voorkant en schattige knoopjes. Ik heb hem echter niet gepast in de winkel -omdat ik geen zin meer had- en achteraf gezien zit hij niet zo strak als ik had gehoopt. Vind hem desalniettemin nog steeds leuk -€9,95. Het zwarte blousje vind ik onwijs gaaf en ik heb hem al meerdere keren gedragen. Het is een luchtig stofje en de mouwen zijn driekwart. De gouden staafjes geven een beetje het effect van een militaire outfit, maar het is ook niet té stoer. 


Ook bij de H&M, dit doorzichtige strandjurkje. Het lijkt heel vormloos, maar door het touwtje om het middel komt het allemaal goed bij elkaar. Een heel vrolijk jurkje waarvan ik het bijna jammer vind dat het stofje doorschijnt, anders had ik hem veel vaker gedragen -€10.


In Hoofddorp was het tijd voor een flinke Primark-ochtend. Lees: ik heb de Primark verlaten met een grote, bruine tas waarna ik uit schaamte nergens anders meer wat wilde kopen (behalve een noodzakelijk zomerjasje). Ten eerste heb ik wat echte vakantie-producten ingeslagen. Zoals nóg een bikini -onder het mom van: je kunt nooit genoeg bikini's hebben- waar ik echt verliefd op ben. Heerlijk fel kleurtje, leuk patroontje en bovendien zit hij ook nog eens heel mooi -€8. Daarnaast een onwijs gave panterprint badhanddoek (€7) en een mini setje voor shampoo, conditioner en eventueel showergel (€1,50).




Daarnaast kocht ik bij de Primark deze twee leuke shirtjes. De witte heeft een mooie textuur en zit goed. De "juwelen" op de schouders vind ik erg schattig -€10. Het blauwe shirtje is ontzettend dun, maar heeft een onwijs gave achterkant: die is namelijk compleet doorzichtig met slecht een bloemenpatroontje. Door het dunne stofje is een hemdje eronder aandoen echter noodzakelijk, maar toch blijft het gaaf! -€10.


Iets waarvan ik niet zeker was of ik me er wel aan durfde te wagen: een maxi dress. Heb het dan toch gedaan -bij de Primark is alles zó goedkoop dat je zeer makkelijk ja zegt- en ben eigenlijk wel heel blij. Deze strapless jurk heeft een leuk patroontje, een stoer riempje en zelfs zakken aan de zijkant. Ik ben nu al aan het nadenken over de momenten wanneer ik hem aankan. Overwoog op een bepaald moment zelfs het vliegtuig, omdat je er dan een legging onder kan doen die je op het moment van aankomst in het hopelijk ontzettend warme weer, weer uit kan doen. Maar zou in dat geval niet weten wat voor schoenen eronder die zowel fashionable zijn als warm. Hoe dan ook, dit pareltje kostte me €15.


Nog niet klaar? Nee, nog niet klaar. Deze schattige roze gympen kostte me slechts €3, waardoor mijn redenering was: als ik ze één keer draag, heb ik ze er al uit. Bovendien heb ik deze ook al in het navy blauw en die draag ik erg graag. De sandaaltjes vind ik ook zeer schattig -mijn vriend iets minder- en denk ik veel aan te doen -€8.


En dan als allerlaatste, dat ene kledingstuk waar ik ook daadwerkelijk naar op zoek was: een zomerjasje. Ik heb Breda tweemaal afgezocht, Goes uitgekamd en pas in Hoofddorp kwam ik deze leukerd tegen. En dat terwijl hij gewoon in de bekende Only hing. Het kostte me wel wat -€69,95 na een volle tas Primark is pijnlijk- maar ik had het er voor over. 

13 opmerkingen:

  1. Maxi jurken zijn zo gaaf! Vind deze ook heel leuk, zeker omdat 'ie strapless is en zakken heeft. Hele leuke kleding! Het azteekse broekje is ook echt gaaf. Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi die borduursels. Dat golfje met glitters is echt mooi! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke items!

    Ps. Zullen we elkaar volgen? Ik volg je vanaf nu via Bloglovin'! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je leuke dingen gekocht! Ik snap wel dat het pijnlijk was na n volle tas primark spullen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele leuke aankopen,en een goed verslag erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke aankopen zeg, lekker zomers allemaal! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een suuuuper leuke dingen heb je gekocht! Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooh! Super mooie dingetjes! Vind je broekjes erg leuk. En die bikini is echt schattig!

    Liefs,

    Maria
    www.beautybandit.nl

    BeantwoordenVerwijderen