donderdag 18 april 2013

Zoeva 102 Silk Finish Brush

Voorheen bracht ik mijn foundation altijd met mijn handen aan. Het werkte makkelijk en ik wist precies op welke plekjes ik al wel of niet was geweest. De dekking is echter niet perfect en ook moet je gelijk erna je handen wassen. Een tijdje geleden zag ik op MissLipgloss een video met haar dagelijks make-up routine (klik) en de kwast die ze gebruikte om haar foundation aan te brengen, trok gelijk mijn aandacht. Na een beetje research heb ik hem ook aangeschaft en vandaag laat ik jullie weten wat ik er van vind: de 102 Silk Finish kwast van het Duitse merk Zoeva.


Ik heb mijn kwast op de Duitse webshop van Zoeva besteld en ben tevreden over de levering. De kwast zat verpakt in een Zoeva zakje, die weer in een grote doos zat -wel ietsje té groot voor één kwast...- opgevuld met opgeblazen plastic. De kwast zelf was €9,50 en de verzendkosten €5,50. Ik vond de verzendkosten hoog en daarnaast duurde het naar mijn mening even voordat ik de kwast binnen had, maar om eerlijk te zijn heb ik het niet bijgehouden, dus het kan ook zijn dat ik zo enthousiast zat te wachten dat het lang leek. De website geeft in ieder geval aan dat het naar Nederland van één tot drie werkdagen zou moeten duren. Ik kreeg echter onlangs een leuk mailtje binnen van The Make Up Spot, waarin stond dat ze ook Zoeva kwasten gaan -inmiddels doen ze dat- verkopen! Dus no worries, als jullie aan het eind van deze post net zo enthousiast zijn over de Zoeva kwast als ik -oeps, verklapt!- dan kunnen jullie hem zo bij The Make Up Spot bestellen.


De Silk Finish kwast is te gebruiken voor foundation, poeder en blush. Het is een grote kwast die goed in de hand ligt. De haartjes zijn zacht en stevig, en zijn in een ronde vorm afgesneden. De textuur en de volheid doen er voor zorgen dat je de kwast kan gebruiken om je foundation aan te stippen maar ook om je foundation al wrijvend over je gezicht aan te brengen. 



Ik ben verliefd op deze kwast. Sinds ik hem heb, kan ik niet meer zonder. Hoewel ik al mijn make-up al bij mijn vriend heb staan, neem ik deze kwast telkens weer los mee als ik er ga slapen. Hij voelt ontzettend zacht uit aan op mijn huid, ligt heerlijk in de hand en geeft precies de dekking die ik wil. Ik breng mijn foundation over mijn gehele gezicht al wrijvend aan en op enkele plekken waar ik meer dekking wil, stippel ik, zoals met een buffer kwast. 

Zoeva 102 Silk Finish Brush
Prijs: €9,50
Een grote foundation of poederkwast, met zachte doch stevige haartjes. De haartjes hebben een ronde vorm. Door de textuur en de volheid te gebruiken als een poederkwast én bufferkwast. Ligt heerlijk in de hand en ziet er mooi uit.

12 opmerkingen:

  1. Hij ziet er zeker erg mooi uit!
    Ik heb een facebrush van MAC, en voor de rest heb ik Real T. kwasten! <3
    Maar Zoeva klinkt ook erg goed moet ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Ik ben ook zo blij met de andere kwasten van Zoeva :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd! Gebruik nu ook altijd mijn handen, dus miss maar eens proberen. Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lijkt me een hele fijne kwast, ik ben sowieso al groot fan van de kwasten van zoeva en deze wil ik echt nog graag aan mijn collectie toevoegen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze kwast ziet er onwijs fijn uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt goed! ik heb ook meerdere zoeva kwasten, zijn erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt goed,
    Ik wil graag het eyeliner kwastje van zoeva. Ook van the make up spot

    xx

    BeantwoordenVerwijderen