dinsdag 9 april 2013

NYX One Night in Morocco palette

Sinds december ligt het One Night in Morocco palette van NYX al in mijn beauty kastje. Ik vond hem er gelijk al prachtig uitzien, maar pakte hem nooit tijdens het make-up ritueel. Tot ik op een ochtend behoefte had aan matte, bruine kleuren, en ik op zoek ging in mijn collectie. Het One Night in Morocco palette is -zoals op het doosje aangegeven staat- voor een Matte Smokey Look. Die ochtend maakte ik er een look mee en sindsdien grijp ik vaak naar dit leuke palette.



Het One Night in Morocco palette bevat acht neutrale oogschaduwkleuren, een oogschaduwbasis en vier lipglosses. Dit alles zit verpakt in een strak, klein doosje met een glanzende kleur. De maat is perfect voor mee in de tas en er zit een groot spiegeltje in. Ook de verpakking die bij aankoop om het palette heen zit vind ik mooi: de achterkant geeft bovendien gelijk duidelijk aan welke kleuren er in het palette zitten.





Hoewel het een palette voor een matte smokey look zou moeten zijn, zijn niet alle kleuren geheel mat. Er zitten ook geen opvallende, grove glitters in, maar een lichte shimmer zeker wel. Toch stoor ik me hier niet aan. Zo zit er in de donkerbruine kleur rechts bovenin een prachtige gouden shimmer die het kleurtje tot één van mijn favorieten maakt.


De kleuren passen goed bij elkaar en je kan er makkelijk verschillende, complete looks mee maken. De pigmentatie is goed en over het algemeen blijven de kleuren de gehele dag goed zitten. Ik heb er bij de donkere kleuren alleen last van dat het soms in mijn lijntjes gaat zitten na een aantal uur, maar door je vinger eroverheen te halen is dat zo bijgewerkt. Doordat het palette zo klein is, maar toch een grote spiegel, een oogschaduwbasis en genoeg bijpassende kleuren voor complete looks bevat, is het mijn go to palette als ik ergens blijf slapen: het neemt weinig ruimte in en bevat veel.

De lipglosses gebruik ik niet, maar ze geven alle vier een transparant en glanzend effect aan je lippen. Eventueel handig voor een touch-up, maar ik vind het overbodig.

NYX One Night in Moroco Palette
Prijs: €12,00
Waar: Online - Nyxcosmetics
Een compact palette met alle benodigdheden voor een complete look. Neutrale kleuren waarvan de meeste mat zijn en sommige een lichte shimmer bevatten. De lipglosses voegen naar mijn mening niet veel toe, maar toch handig als je echt zo min mogelijk mee wilt nemen. Volgens mij slechts online te verkrijgen in Nederland, maar wel voor de mooie prijs van €12. Momenteel is dit mijn favoriete palette en mocht ik er doorheen raken, zou ik hem zo opnieuw aanschaffen.

11 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een prachtige kleuren bevat dit pallette:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pigmentatie is mooi, zou er wel graag een look van willen zien!

    Liefs,

    Maria
    www.beautybandit.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die kleurtjes ben ik echt dol op. Persoonlijk vind ik dat soort kleurtjes het fijnste om mee te werken.
    Leuke post, wil net als Maria er echt een look van willen zien.
    x

    BeantwoordenVerwijderen