dinsdag 22 januari 2013

Vera Valenti Palette

Inmiddels alweer een hele tijd terug, zat er een waar pareltje in mijn Glossybox. Een klein oogschaduw palette met prachtige, herfstachtige kleuren van een -voor mij- onbekend merk. Bovendien bleek het palette ook nog eens zéér goedkoop te zijn. Dus bij deze, schrijf ik met veel plezier, een review van het Vera Valenti Oogschaduw Palette.




Vera Valenti is een Spaans merk. Naar mijn weten is het in Nederland niet in winkels te koop, maar via de Vera Valenti website kun je producten bestellen. Het merk is zeer budgetproof; zo is dit palette met acht oogschaduw kleuren en één blush, €5,32.


Zoals je ziet, had ik stiekem al wat swatches gemaakt voordat ik foto's ging maken. Ik was in eerste instantie niet van plan om er een review over te schrijven.

Het palette is best klein en oogt vrij goedkoop. Nu ís het ook goedkoop, dus dat doet me verder niet veel. Toch is een leuke verpakking altijd een groot pluspunt. Dat 'ie klein is, is eigenlijk wel voordelig, want het is een handig reis-palette. Aan de binnenkant van het dekseltje zit ook een klein -erg klein- spiegeltje. Handig voor een touch-up, niet om je complete look mee te doen. Er zitten ook twee kleine spons applicators in -die heb ik echter al weggegooid, want ik gebruik ze toch niet. 





Pretty! De kleuren in dit palette zijn prachtig en de pigmentatie is top. Alle kleuren hebben een shiny/metallic-achtige finish. Ik hou hier persoonlijk wel van maar bij een complete ooglook is een mat kleurtje toch ook wel fijn. Doordat alle kleuren zo goed bij elkaar passen is dit -een mat kleurtje- echter niet noodzakelijk. Bovendien zit er naast normale oogschaduw kleuren, een highlighter én een blush in. 


Ik gebruik dit palette graag in combinatie met andere nude kleurtjes, het liefst met mijn Urban Decay Naked palette. Het Vera Valenti palette bevat over het algemeen toch veel donkere kleuren en overdag ga ik liever voor een wat neutralere look. Bovendien vind ik zoveel shimmer voor een dagje naar college ook een beetje overdressed. 








 Vera Valenti Palette
Prijs: €5,32
Waar: Online; veravalenti.com 
Een klein oogschaduw palette met prachtige herfstkleuren met goeie pigmentatie. Aan de binnenkant zit een klein spiegeltje voor een touch-up. Er is een complete look mee te maken, maar ook leuk in combinatie met andere -matte- kleuren. De kracht van dit palette? De ontzettend lage prijs en de prachtige kleuren. 

16 opmerkingen:

  1. Inderdaad een lelijke verpakking, maar wel erg mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi palletje. De verpakking ziet er prima uit, maar ziet er ook wel cheap uit inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier heb ik inderdaad veel over gelezen! Het zijn ook prachtige kleuren, I like :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kleuren!
    Leuk Artikel,
    With Love,
    Hanna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben zelf geen fan van oogschaduw en zo maar vind deze kleuren wel mooi, het zijn geen felle kleuren en daar hou ik wel van

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooh wat prachtig is 'ie! En wat heb je er mooie foto's van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is ie fijn hè? Ik ben ook erg blij met dit palletje :)

    Liefs!

    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleuren zeg! Heeft iemand wel 's via de webshop besteld?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! Waar gekocht?

    Liefs Daphne

    www.mylifeasdaphnex.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb deze in mijn Glossybox ontvangen, maar het palette is te koop op veravalenti.com of stylatoi.com!

      Verwijderen
  10. Wat een mooie kleuren, ik houd persoonlijk erg van winterse kleuren!
    En erg fijn geprijst, top!

    BeantwoordenVerwijderen