maandag 10 december 2012

Sinterklaaslog 02-12-12

Vorige week zondag vierde ik Sinterklaas. Zoals gezegd, vieren wij dat thuis nog fanatiek. Het was weer een onwijs gezellige middag, met veel leuke cadeautjes :) Ik ben ontzettend verwend en vandaag laat ik jullie zien wat ik gekregen heb.




  • The Avengers
  • The Hungergames 
Beide films heb ik in de bioscoop gezien en ik vond ze super! Vandaar dat ze ook op mijn lijstje stonden. Ik denk dat ik naast The Avengers, ook de andere films van Marvel nog ga kopen. Ik vind de hele superhelden serie echt gaaf. The Hungergames heb ik overigens ook in een speciale editie gehad -jeej, want deze heeft de toffe cover met spotgaai- en binnenin het uitvouwbare hoesje staan mooie quotes uit de film. 


Op de foto rechts bovenin staat "...and so it was decreed that each year, the various districts shall offer up in tribute one brave young man and woman to fight to the death in a pageant of honor, courage, and sacrifice.". Op de foto bij Katniss staat: "I told her that I'd try to win. I'd try to win it for her." Bij Peeta: "Well, there is one girl I've had a crush on forever but I don't think she even noticed me 'til the reaping." Verder staat er nog een foto van Gale op het doosje -kwijl-, er zitten kaarten met foto's bij en nogmaals het spotgaai embleem met daarbij: "From district 12, ladies and gentlemen - Katniss Everdeen. The Girl on Fire." Awesome! Can't wait om de film weer te zien plus het bonus materiaal.

  • Intouchables
  • Gossip Girl - Seizoen 2 Deel 1
Van mijn zus heb ik Intouchables gekregen. Ik heb deze film nog nooit gezien -toen het net een hype was, dacht ik dat het een drama was, en ik háát drama- maar ben er wel heel nieuwsgierig naar. Zoveel mensen hebben hem me al aangeraden. Een totale verrassing, maar ben er heel blij mee. Daarnaast een Gossip Girl box. Ik volgde deze serie altijd, omdat ik alle boeken heb gelezen, maar ben er bij een bepaald seizoen mee gestopt. Ik wil nu weer opnieuw beginnen en de serie afkijken.

  • Dick Swaab - Wij zijn ons brein
  • E.L. James - Vijftig tinten grijs
Zoals ik al eerder zei, heb ik een tijdje terug voor mijn studie een boek over onder andere de aanwezigheid of afwezigheid van vrije wil gelezen. In dat boek werd meerdere keren het boek van Dick Swaab genoemd, vanwege het stukje met zijn blik op vrije wil. Ik werd nieuwsgierig en na wat onderzoek op het internet, leek het hele boek me zeer interessant. Dus ben erg blij dat ik deze gehad heb. Een totaal ander boek is Vijftig Tinten Grijs. Normaal zou ik dit nooit hebben gekocht, want het schijnt echt zéér erotisch te zijn, maar door de hele hype wil ik hem graag lezen en heb er al meerdere vriendinnen over gehoord. Daarnaast ben ik ook niet vies van een beetje erotiek.

  •  Candace Bushnell - Zomer & de City
  • Pink earphones
Met drie van mijn vriendinnetjes heb ik ook nog een Sinterklaasavond gedaan. Twee van die vriendinnen wonen samen dus dat is ideaal. Eerst hebben we gezellig samen gegourmet, toen gedichten en cadeautjes uitgewisseld en toen een spel met random cadeautjes. Het boek heb ik gekregen van degene die mij had getrokken. Super leuk, alleen beetje stom van mezelf, want ben er nu achter dat dit deel twee is. Dus moet eerst even die andere kopen. Maar desalniettemin zeer tof. In het spel ben ik de rechtmatige eigenaar van deze ongelofelijk schattige roze earphones geworden. En daar ben ik heel blij mee, zeker als je bekijkt wat er nog meer rond ging als cadeautje... (laat ik maar niet in detail treden, want dan krijgen jullie nog rare ideeën over mij).


  •  Taylor Swift - Red
  • Kane - Come Together
  • Clutch
Ik was eigenlijk nooit een echte fan van Taylor Swift, maar haar nieuwe cd Red is echt tof! Deze heb ik van mijn vriend gehad bij zijn surprise -hij had mij getrokken!- en mijn favoriete nummer tot nu toe is 22. Verder heb ik een super schattig tasje gehad. Er zit ook een ketting bij opdat je hem over je schouder kan dragen. Cute!


Dan nog wat heerlijke verzorgingsproducten -chocolade & strawberry masker jaaa- en twee vanille kaarsen, altijd lekker.


Last but not least, ontzettend veel chocolade letters. Deze vijf kreeg ik de week ervoor al van mijn vriend, omdat ik zijn stage verslag van 40 pagina's had nagekeken (en er viel nogal wat te corrigeren...). Daarnaast nog een letter thuis en een luxe letter bij mijn vriend thuis. Dus ik heb weer wat om mijn tentamenweken mee door te komen...


Liefs DQ



2 opmerkingen:

  1. Aah lief vriendje! Leuke boeken & dvds ook! Vooral dat boek van satc lijkt me leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The Avengers! Gaaf! En Red is ook echt een hype onder veel bloggers&vloggers.

    BeantwoordenVerwijderen