vrijdag 23 november 2012

Project X


Drie laatstejaarsstudenten geven een verjaardagsfeest om zo hun populariteit te verhogen. Naarmate de avond vordert en de geruchten over het feest zich steeds verder verspreiden, lopen de zaken danig uit de hand. -Filmtotaal

Project X volgt drie onpopulaire scholieren die zichzelf voor eens en voor altijd op de kaart willen zetten. Wat begint als een onschuldig idee om een onvergetelijk feest te organiseren, loopt al snel compleet uit de hand als het nieuws zich als een lopend vuurtje verspreidt. Dromen vallen in duigen, reputaties worden geschonden, en helden worden geboren. 

Project X was al een hype toen die nog maar net in de bioscoop te zien was. Het zou de film zijn met het meest gave en uit de hand gelopen feest ooit. De meeste mensen kregen een soort flashback naar The Hangover en het was al snel duidelijk: deze film moest wel tof zijn. Dus ook ik ben naar de bioscoop gesneld en ook ik vond Project X echt awesome. Onlangs heb ik de film opnieuw gekeken en hierbij mijn review.

De film gaat over drie jongeren die door middel van een feest hun status op de middelbare school willen verhogen. Het is het klassieke "mijn-ouders-zijn-een-weekendje-weg-dus-feest-bij-mij-thuis"-verhaal. Verder is het feest zelf typisch Amerikaans: het speelt zich af in een vrijstaand huis met een grote tuin, er is een zwembad, de drank wordt geschonken in rode plastic bekers en alleen de coole crowd is uitgenodigd. De film zit vol komische momenten die langzamerhand leiden tot de grote (niet zo verrassende) climax van een totaal uit de hand gelopen feest.

Ik vond het een leuke film, maar ik moet eerlijk toegeven dat dit ook grotendeels door de muziek kwam. Bijna alle nummers die gedraaid worden, staan wel op mijn iPod. De theme song is zelfs een mix van mijn all time favourite song (Pursuit of Happiness). 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten