donderdag 15 november 2012

NYC All Day Long Smooth Skin Foundation

De zomer is inmiddels alweer een tijdje voorbij en mijn bruine kleurtje begint toch drastisch te verdwijnen. Mijn BB cream van Garnier is eigenlijk al te donker voor me, dus het werd weer tijd om over te stappen naar een andere foundation. Hoewel ik eerst wilde gaan voor mijn oude vertrouwde Infinite Matt Foundation van Catrice, besloot ik om iets anders te proberen. In het schap van New York Color zag ik genoeg lichte kleuren -passend bij mijn erg lichte huid- en dus ging ik voor de All Day Long foundation van NYC. Vandaag laat ik zien wat ik er van vind.



Ik heb deze foundation in de lichtste kleur -no surprise here- namelijk: 739 Classic Beige. Dit is in Nederland in ieder geval de lichtste kleur, want in andere landen is de foundation in nog een tintje lichter te koop: 737 Classic Ivory. De overige drie kleuren zijn: 740 Warm Beige, 745 Soft Honey en 746 Classic Tan. NYC belooft dat de foundation er tot wel 14 uur goed op blijft zitten en verder zouden er vitaminen en anti-oxidanten in zitten om je huid te beschermen en te intensiveren (whatever that means). 

NYC All Day Long Smooth Skin FoundationNYC All Day Long Smooth Skin Foundation Classic Beige

Nadat mijn tube foundation op vakantie een keer is ontploft in mijn make-up tasje, geef ik de voorkeur aan foundations in een flesje met een pompje. Ze werken makkelijk, snel en je kan precies inschatten hoeveel pompjes je per keer nodig hebt. Het flesje is van plastic, wat hem een stuk lichter maakt dan glazen flesjes. Hoewel het meestal nogal cheap oogt, vind ik het hier juist wel leuk. Met de zwarte details vind ik het al met al een fris flesje. 


De foundation heeft een redelijk dikke textuur. Wanneer je er net mee op je gezicht wrijft gaat dat nog heel soepel, maar als je het eenmaal uitsmeert wordt het al moeilijker. Ik gebruik mijn handen graag voor foundation en deze is vrij moeilijk aan te brengen; het is in het begin even wennen. Toch ben ik er tevreden mee, hij is een stuk dekkender dan mijn BB cream maar tegelijkertijd zijn niet al mijn sproetjes -die op mijn neus vind ik nog wel cute- verdwenen. Voor de moeilijke plekjes heb ik nog wel een concealer nodig.

NYC All Day Long Smooth Skin Foundation
Prijs: €4,99
Waar: Kruidvat
Een medium dekkende foundation met een dikke textuur, waardoor hij soms moeilijk is aan te brengen. Veel verschillende kleuren en in een mooi, licht flesje met een handig pompje. De foundation zit vol met vitaminen en anti-oxidanten, en zou dus ook nog "gezond" voor je huid moeten zijn. Slechts €4,99.   


 
Liefs DQ

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen