vrijdag 2 november 2012

Lip balms

Nu de koude dagen er weer zijn, worden mijn lippen steeds droger. Het is weer tijd om de lippenbalsems af te stoffen en ruim te gaan smeren! Ik heb op het moment verschillende soorten in gebruik en ik bespreek er vandaag vijf:


Zoals te zien op de foto, heb ik drie lippenbalsems in een blikje. Hoewel ik hier voorheen niet zo'n fan van was -je moet immers elke keer met je vinger in het goedje "graven" naar balm, en zeker met lange nagels is dat niet top- ben ik er nu wel over te spreken. Je kan namelijk de overtollige balm op je vinger, makkelijk op andere plekjes smeren (denk aan je nagelriemen, ellebogen etc). Het is dan wel voor je lippen, maar het zal je nagels vast geen kwaad doen. Ik hou er van!



Smith's Lip Balm, Minted Rose - 22 gram
 Ik heb eerder een blikje Smith's Rosebud Salve opgemaakt, wat een zelfde soort product is alleen met een andere geur en die is tevens voor droge plekjes op andere delen van je lichaam. Ik vind het heerlijk spul! Het heeft een leuke kleur, het smeert fijn en er zijn zoveel soorten! Bovendien is het blikje op zich ook heel leuk. Ik heb mijn vorige schoongemaakt en daar bewaar ik nu kleine oorbellen in. Enige nadelen zijn de prijs (€8-€10) en het feit dat er minerale oliën in zitten. Minerale oliën zorgen ervoor dat je lippen verslaafd raken aan het goedje. De olie sluit je huid af waardoor je lippen teveel gaan afhangen van de balm.  Wanneer je het dan niet meer gebruikt, worden je lippen droog, en dus ga je het weer smeren.


Burt's Bees, Beeswax Lip Balm - 8.5 gram
Ook deze lip balm ruikt naar munt, wat ik een echt voordeel vind. Ik vind dat zo lekker en fris ruiken! Het blikje is wel een stuk kleiner, maar ook een stuk goedkoper (€3.95). Burt's Bees produceert alleen natuurlijke producten; alle producten zijn vrij van parabenen en glycol. Ik vind de balm ook erg fijn smeren. Het goedje is redelijk vast, maar wanneer je er met je vinger overheen wrijft, heb je zo genoeg voor je lippen. Ik heb dit blikje in een Glossybox ontvangen en het is momenteel één van mijn twee favoriete lipbalms. 

 Figs & Rouge Balm, Rambling Rose - 8 gram
Deze balm is niet alleen voor je lippen, maar ook voor je gezicht en je lichaam. Er zit een ander geurtje aan dan ik gewend ben van lippenbalsems, maar ik kan niet zeggen dat het niet lekker is! Ik kan het moeilijk beschrijven, maar het is een beetje "rozig". Toch gaat mijn voorkeur dan eerder uit naar een pepermunt geurtje, maar gelukkig heeft Figs & Rouge meerdere soorten lipbalsems, waaronder één in de geur "Peppermint & Tea tree". Ik vind het blikje onwijs schattig. Ik moet alleen zeggen dat het goedje me een beetje tegenvalt. Wanneer je met je vinger over de balm gaat, voelt het lichtelijk "kruimelig" aan. Ook dit blikje heb ik in een Glossybox ontvangen. Ik vind het een fijne balm maar weet niet of ik deze opnieuw zou kopen, eventueel een andere geur, omdat ik nieuwsgierig ben naar al die verschillende soorten. Een blikje kost €7.95.

 Catrice Coolibri, Colour Refreshing Lip Balm
Ja, Catrice heeft ook een lipbalm. Helaas zit deze niet in de vaste collectie, de lipbalm komt uit de Coolibri limited edition. Vandaar ook de prachtige verpakking: strak zilver met een mooi roze "Coolibri" patroon (bloemig met vogeltjes). De verpakking geeft verder het idee dat het om een lippenstift gaat, wat ik wel leuk vind, en het brengt ook nog eens heel makkelijk aan. Deze balm is roze en ruikt goddelijk! Ik kan het niet goed beschrijven, maar het is een redelijk zoete geur. O ja, en hij maakt mijn lippen ook nog eens lekker zacht.
Overigens beloofde Catrice zelf dat de lipbalm op de ph-waarde van je lippen zou reageren, waardoor de natuurlijke, subtiele rode kleur naar boven zou komen. Ik heb dit nog niet ondervonden, maar dat doet voor mij niks af aan het product. Voor €2.50 heb ik van deze balm nog een reserve uit de opruimbak bij de Kruidvat weten te vissen! 

Kiehl's Lip Balm #1 - 15 ml
Deze lipbalm kreeg ik ook in een Glossybox en er zat een apart kaartje bij van Kiehl's, met de boodschap dat dit hun nummer 1 product was. Dit zou één van de wereldwijde favorieten van de Kiehl's klanten moeten zijn. Het biedt intensieve verzorging aan droge lippen en heeft een zonnebeschermingsfactor 5. Nu moet ik eerlijk zijn, dat kaartje had bij mij juist een tegenovergesteld effect. Ik had gelijk zoiets van "yeah right". Toen ik hem onlangs toch ging proberen, werd ik verliefd. Wat een heerlijke balm! Het is een soort zalf die heerlijk vettig voor je lippen is. Ik gebruik hem op het moment erg veel, het is samen met de Burt's Beeswax mijn favoriet, maar ik denk dat ik hem ga bewaren voor wanneer mijn lippen echt héél droog zijn. De balm heeft geen specifieke geur en kost €8.00.

Al met al ben ik over alle bovenstaande lipbalms erg tevreden. Hoewel de Smith's balms voorheen mijn favorieten waren, zijn dat nu de Kiehl's lip balm en de Burt's Bees lip balm. Ook de Catrice vind ik heerlijk: makkelijk om even snel op te doen en ruikt heerlijk.


Liefs DQ

2 opmerkingen:

  1. Ik gebruik altijd labello`s! Wat heb je een leuke blog! Volgens mij volg ik je nog niet. Heb je ook bloglovin?
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks. Haha ik had het nog niet, maar heb het net aangemaakt :) Goeie tip. Xx

      Verwijderen