donderdag 1 november 2012

Holiday

Ik heb deze blog al een hele tijd terug geschreven, maar heb hem toen nooit afgemaakt of gepost. Vind het toch te leuk om te verwijderen, dus bij deze een zeer verouderde persoonlijke update :)

Hola,

We meet again. 

Wanneer wordt het toch zomer in dit koude kikkerlandje? Door heel Nederland hoor je continu geklaag over het feit dat het maar geen lekker weer wordt, ook al is het alweer bijna augustus. Maar er is goed nieuws: deze week zou het dan eindelijk goed weer moeten worden (I've heard that before...). Ach, we'll see, misschien wordt het wel zó warm dat iedereen weer gaat klagen dat het maar benauwd en klef is ;)

Ik heb in ieder geval zelf de zon maar opgezocht, aangezien die mij niet kon vinden, en ben vorige week met mijn vriend naar Zakynthos, Griekenland geweest. Het was echt heerlijk! Sowieso ontiegelijk warm: toen we aankwamen was het ongeveer 42 graden en gevoelstemperatuur 47 graden (say what? that's hot). En het appartementencomplex was ook echt prachtig en lag op een perfecte locatie. Onze kamer had uitzicht op het strand en de zee, we hoefden alleen een klein straatje over te steken om met onze voeten in het zand te kunnen lopen, het zwembad lag onder ons balkon en er zaten verschillende lekker Griekse eettentjes bij ons in de buurt. Dus wij hebben de hele week alleen maar op het strand gelegen en in het heerlijke heldere, ondiepe water gedobberd.

Op vakantie, en nu ook thuis, heb ik echt een ultiem gevoel van vrijheid. De week voordat ik op vakantie ging, moest ik redelijk wat dagen werken en ik moest ook nog een onderzoeksverslag van 6000 woorden in elkaar flansen (nothing makes a person more productive than the last minute). Dus overdag was ik aan het werk, dan kwam ik thuis en schoof ik snel een hapje eten naar binnen, waarop ik mezelf nog een uurtje of twee vrijheid achter mijn laptop gunde en dan ging ik tot ongeveer 4 uur 's nachts aan mijn paper werken. Ik ben echt een avondmens en in de nacht kan ik gewoon op volle concentratie en in alle rust studeren. Ik had dit altijd al maar dit jaar heb ik me er pas echt aan toegegeven: tijdens tentamenweken leer ik overdag slechts overzichtelijk en heel rustig, en 's avonds ga ik echt op volle toeren door tot zo laat als ik het volhoud. Mijn ouders waren overigens die week al op vakantie, dus ik hoefde nergens rekening mee te houden. Inmiddels heb ik alles van mijn eerste jaar studie afgerond, moet alleen nog het punt van het onderzoeksverslag terug krijgen (maar ik weet inmiddels dat ik voor mijn andere onderzoeksverslag van hetzelfde vak een 7,7 had, dus ik maak me geen zorgen). Dus ik voel me echt vrij! Geen stress of studieverplichtingen komende maand!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten