donderdag 29 november 2012

Himalaya Herbals Purifying Neem Foaming Face Wash

Een tijdje terug ontving ik in mijn Glossybox de Purifying Neem Foaming Face Wash van Himalaya Herbals. Ik had nog nooit van het merk gehoord, maar een bedrijf wat zoiets simpels als een face wash zo'n lange naam kan geven, moet toch wel iets te bieden hebben. Een paar weken terug was mijn cleansing milk van Therme op, so why not give it a go.

Ik had nog nooit eerder een face wash gebruikt om mijn make-up van mijn gezicht af te halen, dus ik was redelijk nieuwsgierig. Als je het dopje van de fles afhaalt, komt de geur je gelijk tegemoet: frisse kruiden. Ik vind het lekker en het past naar mijn mening goed bij een face wash, je krijgt er immers een instant fris gevoel van. Het woordje "foaming" ontging mij in eerste instantie -je wordt met zoveel woorden platgegooid, dat niet alles je aandacht vangt- dus toen ik het pompje indrukte, werd ik wel lichtelijk verrast. Een schuimend goedje! Spannend.


Voordat ik het schuim aanbreng, maak ik mijn gezicht vochtig. Dan wrijf ik de schuim over mijn gezicht en nek, en was ik het er af met een vochtig washandje. Eerst was ik hier een beetje schuchter over, omdat het best wel wat werk is. Hoe ik eerst snel wat cleansing milk over mijn gezicht deed, moet ik nu in de badkamer met water en een washandje te werk. Toch scheelt het maar weinig tijd. En dit komt vooral omdat deze face wash na één beurt al zo goed als al mijn make-up van mijn gezicht afhaalt (ik doe mijn oog make-up wel altijd apart met pads). Met mijn cleansing milk had ik twee rondes schoonmaken nodig en dan nog was mijn watje tijdens het aanbrengen van mijn tonic bruin van de foundation. Dit is nu echt het geval niet meer.

Ik vind dat de face wash leuk verpakt is. Het is een doorzichtige, plastic fles -waardoor je goed ziet dat de face wash groen is- met een wit pompje. Het pompje is sowieso handig, omdat je de fles dus niet hoeft te schudden om er product uit te krijgen. Ook kun je precies goed inschatten hoeveel pompjes je per keer nodig hebt.

Himalaya Herbals belooft dat de Purifying Neem Foaming Face Wash zeer zuiverend is door de combinatie van het unieke Neem-kruid en traditionele kruiden uit het Himalaya gebied. Het product is geheel in lijn met de oosterse "Ayurveda" gezondheids-leer.

Ik vind make-up removers normaal niet speciaal en heb eigenlijk ook geen voorkeur. Behalve mijn facial tonic van de Rituals, is alles in mijn avond ritueel vervangbaar. Toch zou ik deze face wash zo opnieuw kopen. Om de prijs hoef ik het in ieder geval niet te laten (€6.95).



Himalaya Herbals Purifying Neem Foaming Face Wash
Prijs: €6,95
Waar: Himalaya Online 
Een schuimende face wash met een heerlijke, frisse geur. Werkt zeer goed en haalt je gezichtsmake-up in één wasbeurt van je gezicht. Zit in een doorzichtige fles, waarin je het leuke groene goedje goed ziet, met een handig pompje. Kost maar €6,95 voor 150 ml.


Liefs DQ

2 opmerkingen:

  1. Wauw, klinkt echt goed! En ik moet eig nog een goeie make-up remover hebben... ^^

    BeantwoordenVerwijderen