maandag 12 maart 2012

The Roommate

Leuk, trouw en psychotisch……en helaas voor Sara gaat het over haar kamergenoot. Eerstejaars studente Sara heeft het met haar nieuwe vriendje Stephen en haar superaardige kamergenoot Rebecca prima voor elkaar. Maar wat begint als een echte vriendschap, verandert al snel in iets griezeligs als Sara ontdekt dat haar nieuwe beste vriendin obsessief, verward en misschien wel moordlustig is. 

Een thriller met Leighton Meester... Dat klonk als een film voor op mijn watch-list! Dus toen ik vorige week zin in een filmavond had, was deze aan de beurt.

De film gaat over Sara. Sara begint een studie aan de universiteit en gaat in een kamer op de campus wonen. Ze maakt al snel wat vriendinnen en ook met haar roommate Rebecca kan ze het heel goed vinden. Steeds beter zelfs en naarmate de tijd verstrijkt worden ze zo goed als best friends. Wanneer ze ook een vriendje krijgt, komen er helaas verschillende vervelende momenten. Zo lijkt Rebecca wel erg bezitterig...

De film viel me heel erg tegen. Het is op zich geen slechte film, maar het concept van een enge bezitterige roommate die zoveel om je geeft dat ze de slechte invloeden gaat "uitschakelen" is top, en daar hadden ze ook echt wel veel meer uit kunnen halen. De effecten zijn niet super (of niet aanwezig?), sommige scènes een beetje overbodig of langdradig en al met al lijkt het een hele oude film, terwijl het een film is uit 2011. Op zich een leuke film, maar hij heeft me gewoon niet echt kunnen grijpen. Heb hem meerdere keren op pauze gezet om even facebook te checken en laten we eerlijk zijn, dat is nooit een goed teken.

Al met al een oké film. Misschien dat hij wel zo tegenviel door mijn hoge verwachtingen, who knows. Ik raad hem in ieder geval niet perse aan maar als je niets beters te doen hebt, kun je hem zeker een poging wagen. Al is het voor Leighton Meester die naar mijn mening wel weer top is en ook eens iets anders doet, in deze rol van de psycho vriendin.

Liefs DQ

2 opmerkingen:

  1. Hmm ik was ook redelijk nieuwsgierig naar deze film, maar denk dat ik hem nu toch maar ga negeren ;-) Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben toch wel benieuwd naar deze film..

    BeantwoordenVerwijderen