dinsdag 13 december 2011

Twilight: Breaking Dawn part I

Na de bruiloft gaan Bella en Edward op huwelijksreis naar Rio De Janeiro, waar Bella tot haar schrik ontdekt zwanger te zijn.

De familie van Edward is in shock door de situatie, die de fragiele band tussen de vampieren en weerwolven nog meer spanning bezorgt. Niemand weet wat te verwachten van deze onwaarschijnlijke zwangerschap. Ondertussen blijft ook de dreiging van de Volturi bestaan.



Ik ben naar Twilight Breaking Dawn part I geweest! Ik ben gek op de boeken van de Twilight Sage en ook de films hebben me gegrepen (vooral Jacob, kwijl kwijl). Het is alweer een tijdje terug dat ik geweest ben maar hier toch een review. 

De film begint met het huwelijk van Bella en Edward. Dit is de eerste film waarbij er geen spanning heerst over de vraag bij wie Bella zal eindigen, Jacob of Edward. Ikzelf vond het allemaal iets te zoetsappig. Ik ben juist gek op Twilight door de goeie mix van romantiek en actie. De eerste scènes waren echter enkel romantiek. En niet zomaar romantiek, nee die echte kleffe overdreven liefde. Hoewel ik het allemaal mooi verfilmd vond en de grapjes ook wel kon waarderen, zat ik echt te wachten tot het voorbij zou zijn.

De huwelijksreis vervolgt deze sfeer nog even. Toch al in mindere mate. Zeker wanneer de "wilde sex" aan bod komt waarbij het hele bed door Edward wordt gesloopt (vond het zelf top dat ze dit ook in de film hebben toegevoegd). En dan blijkt Bella zwanger... van iets onbekends... Edward is gelijk duidelijk in zijn mening, deze baby moet eruit. Bella voelt echter de moederliefde en wil het houden. Hier vond ik de film echt weer goed worden. De oude vertrouwde enge sfeer en de vraag of Bella het wel ging overleven. Toen de wolven zich er ook nog mee gingen bemoeien was te voor mij weer top.


Al met al een super film. Zeker niet de beste uit de reeks, misschien zelfs voor mij tot nu toe wel de minste, maar ik kan niet wachten op het vervolg. Het einde was echt een cliffhanger. Ook vind ik hem op zich wel heel goed verfilmd naar het boek. Overigens had Jacob zijn shirt wel verdacht veel aan in de film... Nadeel... ;)



Liefs DQ

1 opmerking: