zaterdag 15 oktober 2011

Cowboys & Aliens

In 1873 komt Jake Lonergan (Daniel Craig), die zich niks meer kan herinneren over zijn verleden, terecht in het woestijdstadje Absolution. De enige aanwijzing over zijn identiteit is een mysterieuze beugel om zijn hand. Jake komt er al snel achter dat het stadje vreemdelingen wantrouwt en niets doet zonder toestemming van Colonel Dolarhyde (Harrison Ford). Wanneer ze echter aangevallen worden door aliens en de dorpelingen één voor één ontvoerd worden door de buitenaardse wezens lijkt Jake, de vreemdeling die in eerste instantie niet welkom was in het stadje, de enige hoop op redding. Samen met de reizende Ella (Olivia Wilde) en Colonel Dolarhyde stelt hij een posse samen van dorpsbewoners, vogelvrij verklaarden en Apache indianen om te strijden tegen hun gemeenschappelijke vijand. - Moviemeter



Een aantal weken terug ben ik met mijn vader en mijn zus naar Cowboys&Aliens geweest. Ik hoopte dat het een leuke film zou zijn, maar ik had er eigenlijk geen super verwachtingen van. Au contraire, de film was geniaal!

Ten eerste speelt de heerlijke Daniel Craig erin. You just gotta love him. Het begint als hij in de woestijn wakker wordt met een soort rare metalen armband om. Hij weet niks meer van wat er is gebeurd of wie hij zelf is. Enkele cowboys komen toevallig langs op paarden en denken dat hij een gevangene is waar ze misschien geld voor kunnen vangen. Gelijk wordt duidelijk dat met Daniel niet te spotten valt, deze man kan vechten.

Ook Harrison Ford is van de partij. Het grappige aan deze film is, dat deze twee acteurs echt toepasselijke personages hebben. Zo heeft Daniel Craig, bekend als James Bond met de snufjes, de metalen armband wat later een gigantisch goed wapen blijkt te zijn. Harrison Ford, bekend als Indiana Jones, houdt het bij zijn paard en een wapen, met een stoere cowboy hoed op.

De film speelt zich af in 1873 in het Wilde Westen. Het dorpje en de omgeving hiervan wordt geteisterd door rare aanvallen... Van aliens. Dit is zo'n geniaal idee, de mix van het oude wilde westen met de nieuwe technieken van aliens.

Al met al vind ik het een super film. Er is bijna continu wel goede actie. Ook heeft de film goede humor, een beetje liefde en de special effects zijn very nice. Naar mijn idee is dit zeker een aanrader! Al moet ik zeggen, dat de aliens niet zo klein en schattig zijn, geen groene huid of grote zwarte ogen. Het zijn de echte Alien monsters. Ik hou hier persoonlijk wel van, een alien moet ook echt angstaanjagend zijn voor mij, maar ik kan me voorstellen dat sommigen dit minder vinden.


 
Liefs DQ

1 opmerking:

  1. die wil ik dus nog steeds zien! daniel craig is echt een heerlijke man^^ en wat je zegt over de aliens, aliens horen idd niet schattig te zijn, maar hoe monsterachtig des te beter:) deze staat zeker op mn lijstje van must see film

    BeantwoordenVerwijderen